Har velat bygga denna bil i 15 år! Har hunnit samla på mig GTE delar som jag gillar. Det är en rullande renovering med bla kommande lakering, bygga starkare CIH motor med compressor, bättre chassi med renoverad GTE bakaxel... /... Visa mer
Tja Tja alla som undrar om ni ska följa. Klart ni ska!
Jag har köpt en Kadett C Sedan som är ganska rallyinspirerad och som ska bli lite mer fabriks GTE/race liknande. Kadetten har en 2.2 liters motor, 5 växlad 240 Opel låda, dock original bakaxel som kommer bytas till GTE, Ascona A/Manta A. Bilen har en lagom rolig Opel kaross som är lite lagom luftig med rosthål.
Tja nu har det gått ca en vecka och jag kommer lägga upp en hög med bilder. I veckan har jag rensat bort en hel del rally delar och monterat GTE orginal delar i inredningen. Jag vill som sagt att mycket ska kännas orginal. Jag försöker få "före och efter bilder" Kommer inte skriva så mycket utan bilderna får tala för sig själva. Hoppas ni gillar den här stilen av avskalad Kadett Stötfångare borttagna har jag velat ha sen första dagen jag blev intresserad av kadetter "karossen är som gjort för det"
Blev mycket bilder, kanske hade varit bättre med "en före och en efter bild" på tex inredning endast? Säg gärna vad ni tycker!
Denna panel får duga ett tag - antingen fixar ja upp denna i svart eller leter reda på en i bättre skick. De e nötta på båda förar och passagerare sidan. Ska få till ett nytt tyg i baksätet - i svart.
Synd du inte fick bort kromet runt rutorna hela, ett komplett sånt kitt kostar sina kronor på tyska ebay Även bakljusrampen där, ta lite autosol och polera fram kromkanten som dom ska ha så kan du nog få 5-700 för den i alla fall.
Kofångarna är inte värda så mycket dock, dels för att de är hål för extraljus i dom sen är de ju den nyare sorten med gummirand.
Har själv en Kadett jag pysslat på i över 10 år, fortfarande inte klar.. Jag gör dock tvärtom och skruvar på mer å mer "race stuk" https://imgur.com/VG428zj
Synd du inte fick bort kromet runt rutorna hela, ett komplett sånt kitt kostar sina kronor på tyska ebay Även bakljusrampen där, ta lite autosol och polera fram kromkanten som dom ska ha så kan du nog få 5-700 för den i alla fall.
Kofångarna är inte värda så mycket dock, dels för att de är hål för extraljus i dom sen är de ju den nyare sorten med gummirand.
Har själv en Kadett jag pysslat på i över 10 år, fortfarande inte klar.. Jag gör dock tvärtom och skruvar på mer å mer "race stuk" https://imgur.com/VG428zj
Oj jäklar va kul din bil såg ut! Den har jag aldrig sett förut jag har också runda lysen ligger och många delar till den äldre fronten - vill nog ändra till den.
Jag har de äldre stötfångarna utan gummi ligger på hyllan i nyskick och utan hål, men jag gillar stuket som blir utan stötfångarna. Ska ja ha stötfångare så blir de helt klart de utan gummi.
Jag gillar rs lakeringan av huv och framskärmarna (går i tankar på den lackeringen)
Jag är mycket för att spara delarna jag tar bort och sånt jag kommer över "och rutramarna irriterade mig fruktansvärt att de satt limmade" och gick sönder!
om du ångar dej så angånde att ha crome så har jag liggandes till sedan.city.caravan
Ja man ångrar sij ju löpande hahahah. Jag gillar de mästa på kadetterna så jag har mer en gärna de mästa undanstoppat på hyllan. Jag tänkte ju också kika förbi dig vid tillfälle när du har en lucka för det