tja, då va motorn i bilen och uppstartad.
va inte så mycket konstigheter med de, blev en hel del felsökning mellan söndag och tisdag med sena kvällar då jag inte fick någon gnista, mätte som en tok på alla kablage som gick att hitta och lusläste elscheman och foruminlägg för att sen upptäcka att det var lite glappt i tändningslåset, oxid är vad jag misstänker då den stått still sedan förra sommarn och med batteriet inkopplat vilket jag missade då jag ställde bort den.
ny fjädrar 6-puck lamell blev det och ny tryckplatta
tajt med m90 å dess skruvar i en 240 med orginal tunnel, med med några förlängare av olika typ och lite lirkande fungerar det alldeles utmärkt, man kommer åt alla utom 1, vilket kommer på bild längre ner...
undrar hur länga den här kommer hålla innan man kör på någonting... skulle ha svetsat en anslutning i tråget när de liks var löst, tur man är smart i efterhand.
klämma åt några muttrar till grenröret
har man mätt innan så slipper man bli orolig då det är så här tajt vid montering, jag hade mätt
sista skruven mellan växellåda och motor, lättare om man inte har insuget monterat, man kommer åt ca 90 graders vridning utan insug, så det tar 10min att skruva in skruven om man inte har så bråttom
jorda tändstift för att se om man får någon gnista, då åk en bra blocknyckel fram
blöt bil efter provtur då det började regna helt plötsligt..
ja den ser inte så annorlunda ut, men jag har ju egntligen inte bytt så mycket som syns heller kan man ju tänka.
ja det närmar sig till besiktning också.