7 februari 2018
Trådstartare
Hallå, jag hoppas jag la inlägget rätt nu, om inte får det gärna flyttas.
Min mor äger en V50 som jag bytte olja och oljefilter på, det gick utan problem, hon hann kör i 3 veckor innan hon står still på vägen.
Oljetryckslampan tände sig utan förvarning och hon stannade direkt när hon såg lampan tändas, bad henne kolla oljan och stickan var torr. Jag åkte dit och det var olja i hela motorrummet, olja upp i huven och på motorfästen, i princip överallt i motorrummet.
Bilen blir bogserad till Nybergs i Jönköping där dom säger att dom inte vill röra bilen eftersom jag gjorde senaste servicen (ja jag skrev i serviceboken dumt nog...) och dom sa att det läckte från oljefiltret.
Vi tog hem bilen och jag har tittat lite smått på den idag, oljepluggen satt åt, oljefiltret satt åt och det har inte läckt från nåt av ställena, och jag hittar inte vart oljan har kommit ifrån...
Problemet nu är att det knackar, vad skulle det kunna vara? Ska kika mer imorn.
Det måste ju varit nån tryckslang eller liknande som skjutits eftersom inga oljenivå varningar uppkommit, samt oljenivån varit nästan vid max.
Ska tilläggas att det varit gegga i oljepåfyllningsröret, och dieselvärmaren har krånglat, kan det vara en ispropp som gjort detta?
Tack så hemskt mycket på förhand!
Mor är sjukt förtvivlad...