skulle aldrig välja en automat på en begagnad bil.. det är så stor risk för problem att jag inte skulle överväga en bil med automat. Vilket garanterat kommer kosta mer än det smakar.. dessutom är jag utrustad med 2fungerande armar och 2fungerande ben. så finns ingen anledning att ens överväga en automatlåda.. har automat på min buss och jag hatar det.. den väljer ALDRIG rätt växel den väljer ALLTID att växla när det inte passar. och den fattar aldrig vad man tänker göra.. rulla in mot en rondell och man ser att det är fritt och att slå ner gaspedalen kommer resultera i att den inte vet vilken växel den ska välja så det tar 5sec innan den lägger i en växel samma sak när man rullar fram till en korsning.. så man måste stanna eller välja manuellt läge för att man ska kunna köra ut i en korsning när det är tight dessutom på bussarna blir skiten så förbannat jävla trötta.. och jag växlar en manuell låda på 1/10 av tiden en automat tar på sig att få i en växel på bussar som har identiska lådor men ena är styrd via en dator och växlar själv och en manuell är som det låter helt och hållet
Kör fort så hinner inget hända...