Just om det märket vet jag inte säkert
köpte en hög med billigare modeller för det var utförsäljning
men dom går så bra
Det jag skrev med grön såpa det är inte nödvändigt men det ger en bättre o renare semskin som gör att risken för ev repor blir i bilen då du torkar den för det kan finnas små sten kvar på bilen även efter noga tvätt lite på mig på denna för jag vet o säkert många fler som vet man kan tvätta o spola men när det torkar är det endå ett tunt lager skit kvar ex på rutan.
Det du nämde där avfettning har inte testa det själv men man ska inte ha för starka medel på skinnet heller då finns risk för utorkning
jämför med egen skinn
starka medel torkar huden.
det socker vatten vad är det för något du har kommit på
funkar sådant.
Men gå inte o kör dom dyraste skinnen som finns för det minimala som kan skilja dom åt kan vara att den ena suger 4 droppar mer o det är det inte värt o så klart slit styrkan på skinnet så man inte river av det på mitten
Men för eget bruk använder jag ett billigare jag köpte på lokal Bensin tapp
för ca 170:-
så inte mer en 200 tycker inte ni ska lägga på det för det blir inte värt det
sedan om det som i mitt fall är ett företag så man sömmar 4-5 bilar per dag
då kan man ju tänka på finare för det blir ju så mycket mer slitas på dom
Men igen för hemma tvättare så går det allt super med billigare modeller en sådan för 400 men hittar ni ett känt märke för billig peng så det skador ju inte.
Men som jag skrev i förra Hur du tar hand om skinnet är jätte viktigt
efter man är klar tvätta den i lätt varm vatten ca 30-40 grader
mest för att lösa upp ev bil fett så den suger bra nästa gång sedan efter tvätt vri ur den grovt så det finns en del vatten kvar i den o lägg den i tuben som man oftas får den i vid köp
annars om ni inte har det skaffa något
Viktigt med för dom som skaffar egen rulle att ha skinnet i se till att det ska vara ett hål i locket o en i botten så ev över skotts vatten kan komma ut
annars kan den bli lite rolig med seg av sig
Men det behöver ni inte oroa er för så mycket det sköter sig själv om det bara finns ett par luft hål i tuben.