Volvo 740 87 Vivian blir Ompysslad rostlagning, coilovers ljud och smått och gott :)
Renovering och ompysslade av en 740 den får nu en stor dos rostlagning blir nå schysta fälgar sen coils som redan ligger hemma sen blir det lite ljud också allt som behövs i en bruksbil ;)
Blir tyst o fint i den kupén sen, är lite dåligt drag här för tillfället, men man får kämpa på, bra blir det varje fall, saknar pv projektet lite
Jo verkar ju tyvärr som det... Jo vet alltså jag måste verkligen ta tag i den igen men jag saknar motivation men kanske om jag gör klart så jag kan grunda karossen så, Men det ska göras det med men förstår dig hade gärna kommit mycket längre men pengar saknas sen tar orken slut och sen är det svårt komma igång igen
Peppe_Jonsson skrev:
Ja nu blir det i alla fall lite lugn o ro där inne. Funderar på att dämpa bägge 240ia och 740in så pass, känns rätt bra o göra det i en brukis, synd att de är så förbannat dyrt med dämpmatta bara Börjar ju bli bra detta men vad händer på PV fronten?
Nu är det bara vindbrus och det kan man inte göra så mycket åt
nja kanske lagt 2-3 tusen på dämpning men visst det springer iväg om man ska göra två bilar och jag har ju inte gjort mer än golv och lite i skuffen
PV,n jadu läs ovanstående den har bara blivit ståendes på sluttet
volvoqq skrev:
Haha helt missat att det kommit ut projekttråd på denna med
Haha
0Buzz skrev:
satan i gatan vad du pysslar. Är det värme skydd först du lägger på och sedan ett gummi dämpade skydd mot ljud?.
Bruksbil som inte ska skruvas med jag är rätt trött på mig själv faktiskt pilla bli å va nöjd bara men nej det ska då inte gå...
första jag lade är en dämpmatta tar bort vibrationer och gör plåten stum så att säga.
andra är en mjukare matta som tar hand om vissa andra ljud/frekvenser vart helt okej i bilen nu
Mack855 skrev:
Ser ut att bli najs Trodde bara denna skulle få en uppfräschning?!
tack du
Är väl det den får men jag ska inte börja skruva för jag kan ju inte låta bli, får ju idéer och börjar bygga.
Är första gången jag gör något större så har lärt mig lite till nästa gång tex att hänga på 4 middar med konsol i original infästning på en dörrsida var lite överambitiöst
är 8 middar 2 horndiskanter och 2 12tums basar Är budget bygge dock men spelar på bra bara man ställt in allting
drömen är dock att skaffa annan bil till vintern och ha ett varmgarage till denna och ficksa sådant som måste och sådant jag vill
Får högtalarkablarna verkligen plats längsmed listen sen när plastkåpan ska på? Fick dra mina emitten av allt för det blev för trångt
Inga problem alls har då 4 kvadrat till middarna och 2,5 kvadrat till diskanter högtalarkabel, plus ena sidan på slutet går en 6 kvadrats remote och 3 lågnivåkablar.
på vänstersidan går då 50 kvadrats kabel och 4 kvadrats högtalarkabel och 2,5 kvadrat högtalarkabel.
Ser fantastiskt ut! Härligt att du inte inte tog MK18 som alla som hoppar sönder taken på 740 gör....
MK18 inavelns favorit avskyr dom där fälgarna och vad dom förknippas med. Här uppe sitter dom fan på allt är så less se dom så skulle vilja spränga fabriken och sno alla mk18 å smälta ner å sälja som skrot till rumänien eller något
Ser fantastiskt ut! Härligt att du inte inte tog MK18 som alla som hoppar sönder taken på 740 gör....
MK18 inavelns favorit avskyr dom där fälgarna och vad dom förknippas med. Här uppe sitter dom fan på allt är så less se dom så skulle vilja spränga fabriken och sno alla mk18 å smälta ner å sälja som skrot till rumänien eller något
Inavelns favorit Hatar möget också. Usch tur att du tog något vettigt!
Inavelns favorit Hatar möget också. Usch tur att du tog något vettigt!
Tack du lite ovanliga fälgar är aldrig fel
JohnWayne skrev:
Älskar stuket Snygga tidsenliga fälgar. Tummen upp