Tanken är att fixa alla småfel och smacka på lite smått och gott som 2st 4x6 Högtalare Takspoiler Oljekylare Nya däck Type x tails Rost/krock lagning Ny ratt Nytt mätarhus Ny liten skylt fram Allmän uppfräschning Blir att fixa... Visa mer
Nu kommer vi till det stora jobbet, fixa den värsta bucklan.
Först så började vi med att slå ut bucklan med biltemas kit, gick dock inte så bra. Sedan tog vi och gjorde ett eget verktyg med användning av massa lim och en vinch och försökte dra ut bucklan och det gick rätt så bra faktiskt! Efter det så gick vi från insidan och slog med hammare mm och sedan började vi spackla. Tillslut fick vi till det!
Länge sedan man uppdaterade.. Köpt en ny front till bilen (OEM) köpte den av en snubbe i Skottland. Lämnat in bilen på rostlagning, äntligen! Super taggad den beräknas blir färdig runt augusti :o Och igår fick jag mina fälgar jag väntat på i tre månader, super taggad! Dags att börja restaurera dem!
Nu har jag jobbat hårt.. allt är så gott som fixat, krockskadan helt fixad, rostskadorna fixade, fälgarna kom tillbaka från renoveringen och sitter nu på bilen, bodykittet på och hela bilen är wrappad!
Skillnad på wrappen och originalfärgen vvvv
Lacken på vingen var körd och hade slut på wrap så lackade den svart istället.. tänkt att lackera hela bilen i svart i framtiden