Roligheterna fortsätter...
Var inne på Volvo och fick lambdasonden bytt idag (Ingen möjlighet att hissa upp bilen själv).
Tänkte att nu ska det väl bli bra i.o.m att sonden som satt var kortsluten. Passade
även på att få ett olje och filterbyte när bilen ändå skulle hissas upp. Döm om
min förvåning när bilen gick lika j#vla kass efter bytet!!!??? Det var då själve f#n, hur
många fel finns det på bilen...
Aja, körde till bilprovningen i hopp om att HC KANSKE hade sjunkit till under
gränsvärdet. Tji fick jag! över 1000 i HC och CO1,8!!! Körde hem igen och testade med
en annan BTR, samma skit! Nu kliade jag mig riktigt i huvudet??? Tändstiften som
plockades av tidigare visade inga tecken på misständningar eller sotning. Men när
jag stod där slog det mig att ändå testa spridarna. Kopplade bort kontakten på ettans
spridare, ingen skillnad alls! Det betyder att något är vajsing med den. Antagligen står
den vidöppen hela tiden. När jag en efter en kopplade bort resterande tre spridare
märktes tydlig skilnad på gången i motorn.
Nu är fyra nya originalspridare beställda från Fordonsdelen (sista som fanns), så får vi
se om jag inte löst problemet...