jahopp här går det undan så nu tar vi o gör ett nytt inlägg!
När bakluckan skulle lackeras så tog jag såklart bort alla delar som var i vägen. Så låskolven fick sig en genomgång när jag väl hade den ute!
Den har varit ganska seg och svår att öppna med nyckel så tog isär samt tvättade ur det gamla fettet och fyllde på med nytt! Så nu gick nyckeln så fint där i.
med hjälp av farsan lyfte vi upp luckan och skruvade den på plats. Brydde mig inte om att justera in den perfekt med alla karosslinjer då den ska åka av igen när taket osv ska lackas!!
Blev mycket nöjd över resultatet
Den gammla lacken har ju blivit ganska sliten ser man när en nylackad del hänger jämte
efter mycket slipning av små rostporer och lite plåtjobb då det var en buckla så la jag på epoxygrundfärg.
grillramen lackades och blev bra
Bakluckehandtaget lackades i akryl och blev jättebra! Sedan ett lager klarlack för att seeeeeeeen tappa den i golvet så alla garagets små partiklar fastande i det fräscha lagret klarlack
och då man såklart blandat för mycket färg för grillen och handtaget så fick sig alla kanter och hörn på skärmen lack! Ville inte lacka ytan på skärmen då den ska slipas ner och gås igenom så den är perfekt