2786
Sök

Värt med chiptrim?

993 Inlägg
30 augusti 2018
#21
En motoroptimering gör denna Passat till en helt ny bil smile

VAG har världens bästa bilar.

Forummoderator
9 299 Inlägg
30 augusti 2018
#22
Inlägg #9 första stycket. Det är din plånbok. Ingen annan kommer skicka in pengar på ditt 90-konto om skiten rasar.

Klart du ska öka laddtrycket! Men...

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

34 Inlägg
2 september 2018
Trådstartare
#23
Blandade känslor vissa säger nej bilen rasar andra säger ja det blir bra haha. Blir en lång fundering men tack ska ni ha allihop! smile

399 Inlägg
2 september 2018
#24
Innan du sätter igång, så borde du få bilens turbon kontrollerad först.

Detta hade jag gjort.
Sportluftfilter, byta motor olja + oljefilter, Tändstift till NGK BKR7EIX och sedan chiptrim.
Och du får en ny bil känsla tillbaka.
Dock skulle en mappning vara bättre som det inte finns en motor lik den andra.

Om nu turbon är dålig och skulle behövas byta ut,
så släng in en bra ny/begagnad K04 ifrån en 1.8 T Cupra R istället.

1.8T går att trimma upp 280-300 innan vevstakar, kolvar, lameller mm, börjar ta stryk
Själv förnärvarande sitter det i min Octavia år 00, sportfiler, NGK BKR7EIX, K04, Silicon Tip, Cat-back.
och bilen går kanonfint, ska snart trycka in resterande grejorna. Audi s3 luftmassemätare, spridare 358cc, och 4bar bränsletrycks regulator. Och motorn är god för ca 225-260 häster (som Audi S3 1.8T 224hp )

993 Inlägg
2 september 2018
#25
Greenhorn skrev:
Innan du sätter igång, så borde du få bilens turbon kontrollerad först.

Detta hade jag gjort.
Sportluftfilter, byta motor olja + oljefilter, Tändstift till NGK BKR7EIX och sedan chiptrim.
Och du får en ny bil känsla tillbaka.
Dock skulle en mappning vara bättre som det inte finns en motor lik den andra.

Om nu turbon är dålig och skulle behövas byta ut,
så släng in en bra ny/begagnad K04 ifrån en 1.8 T Cupra R istället.

1.8T går att trimma upp 280-300 innan vevstakar, kolvar, lameller mm, börjar ta stryk
Själv förnärvarande sitter det i min Octavia år 00, sportfiler, NGK BKR7EIX, K04, Silicon Tip, Cat-back.
och bilen går kanonfint, ska snart trycka in resterande grejorna. Audi s3 luftmassemätare, spridare 358cc, och 4bar bränsletrycks regulator. Och motorn är god för ca 225-260 häster (som Audi S3 1.8T 224hp )

Byta motor, olja och oljefilter? Bättre att leta upp en annan bil, betydligt billigare.

VAG har världens bästa bilar.

Forummoderator
9 299 Inlägg
2 september 2018
#26
candyweiss skrev:
Greenhorn skrev:
Innan du sätter igång, så borde du få bilens turbon kontrollerad först.

Detta hade jag gjort.
Sportluftfilter, byta motor olja + oljefilter, Tändstift till NGK BKR7EIX och sedan chiptrim.
Och du får en ny bil känsla tillbaka.
Dock skulle en mappning vara bättre som det inte finns en motor lik den andra.

Om nu turbon är dålig och skulle behövas byta ut,
så släng in en bra ny/begagnad K04 ifrån en 1.8 T Cupra R istället.

1.8T går att trimma upp 280-300 innan vevstakar, kolvar, lameller mm, börjar ta stryk
Själv förnärvarande sitter det i min Octavia år 00, sportfiler, NGK BKR7EIX, K04, Silicon Tip, Cat-back.
och bilen går kanonfint, ska snart trycka in resterande grejorna. Audi s3 luftmassemätare, spridare 358cc, och 4bar bränsletrycks regulator. Och motorn är god för ca 225-260 häster (som Audi S3 1.8T 224hp )

Byta motor, olja och oljefilter? Bättre att leta upp en annan bil, betydligt billigare.

Hmm. Du tror inte det är en liten särskrivning som smugit sig in..?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

34 Inlägg
2 september 2018
Trådstartare
#27
Greenhorn skrev:
Innan du sätter igång, så borde du få bilens turbon kontrollerad först.

Detta hade jag gjort.
Sportluftfilter, byta motor olja + oljefilter, Tändstift till NGK BKR7EIX och sedan chiptrim.
Och du får en ny bil känsla tillbaka.
Dock skulle en mappning vara bättre som det inte finns en motor lik den andra.

Om nu turbon är dålig och skulle behövas byta ut,
så släng in en bra ny/begagnad K04 ifrån en 1.8 T Cupra R istället.

1.8T går att trimma upp 280-300 innan vevstakar, kolvar, lameller mm, börjar ta stryk
Själv förnärvarande sitter det i min Octavia år 00, sportfiler, NGK BKR7EIX, K04, Silicon Tip, Cat-back.
och bilen går kanonfint, ska snart trycka in resterande grejorna. Audi s3 luftmassemätare, spridare 358cc, och 4bar bränsletrycks regulator. Och motorn är god för ca 225-260 häster (som Audi S3 1.8T 224hp )

Passar tändstiften till VW passat?


Sök