Greenhorn skrev:
Innan du sätter igång, så borde du få bilens turbon kontrollerad först.
Detta hade jag gjort.
Sportluftfilter, byta motor olja + oljefilter, Tändstift till NGK BKR7EIX och sedan chiptrim.
Och du får en ny bil känsla tillbaka.
Dock skulle en mappning vara bättre som det inte finns en motor lik den andra.
Om nu turbon är dålig och skulle behövas byta ut,
så släng in en bra ny/begagnad K04 ifrån en 1.8 T Cupra R istället.
1.8T går att trimma upp 280-300 innan vevstakar, kolvar, lameller mm, börjar ta stryk
Själv förnärvarande sitter det i min Octavia år 00, sportfiler, NGK BKR7EIX, K04, Silicon Tip, Cat-back.
och bilen går kanonfint, ska snart trycka in resterande grejorna. Audi s3 luftmassemätare, spridare 358cc, och 4bar bränsletrycks regulator. Och motorn är god för ca 225-260 häster (som Audi S3 1.8T 224hp )