Min 945 classic från 1997 började igårkväll när jag skulle hem från jobbet med att abs-lampan fortsatte lysa efter start. Om jag startar om bilen så lyser inte lampan längre. Detta hände även imorse.
Är det troligtvis fel på någon givare? Är tacksam för snabba svar då det snart är dags för besiktning.
Jag vill nog i första hand se till att bilen stannar om jag trycker på bromspedalen i framtiden
För övrigt så kom inte lampan igång när jag skulle köra ifrån jobbet idag, och inte heller efter att jag tankat på vägen hem. Låter troligt att det skulle glappa
Hej! Hade samma på min gamle trotjänare också, var glapp i en ABS kontakten. Löste jag med lite kontaktspray på alla kontakter så löste det sig. mvh K4.
Det vanligaste är att någon givare fram är trasig,mät med en ohm mätare och se vad du får för värde,ska ligga runt ca 1,1-1,3 Kohm. Givarekabeln går upp till en skarv/kontakt vid fjädertornet på respektive sida.
Hej! Hade samma på min gamle trotjänare också, var glapp i en ABS kontakten. Löste jag med lite kontaktspray på alla kontakter så löste det sig. mvh K4.
Aronson skrev:
Det vanligaste är att någon givare fram är trasig,mät med en ohm mätare och se vad du får för värde,ska ligga runt ca 1,1-1,3 Kohm. Givarekabeln går upp till en skarv/kontakt vid fjädertornet på respektive sida.
Den har inte lyst sedan jag gjort inlägget. Om den går igång igen så kanske det är lättare att se om den glappar eller inte.