2530
Sök

Dumma bortförklaringar i annonser!

SSS -12
3 217 Inlägg
17 januari 2007
Trådstartare
Det slog mig att man hur ofta som helst finner dumma bortförklaringar i bilannonser, ta som exempel: utlandsflytt... och då har jag inte sökt på flytta utomlands och dylikt...

http://www.blocket.se/li?ca=23_11_s& … =1&w=3

75 personer i Sverige ska utföra utlandsflytt... 15 i Skåne... Tror att den förklaringen börjar bli lite välanvänd för att man ska tro på det.

Visserligen är det bara 8 personer som ska flytta utomlands

http://www.blocket.se/li?q=Flytta+utoml … b=&fu=

Kan ingen lägga upp om ni hittar fler dumma bortförklaringar i annonserna... Vi ska inte hänga ut folk här, så ta en hel massa!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
17 januari 2007
Jag köpte en bil som såldes p.g.a utlandsflytt. Det var dock ingen dålig bortförklaring, dom skulle verkligen flytta.

Bara att kolla upp om dom ljuger eller inte när man tittar på bilen smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

kontorsråtta
231 Inlägg
17 januari 2007
ja om man ska tro på annonserna så lär ju sverige snart vara tomt på folk.. tycker det är var och varannan annons där det står "ska flytta utomlands blabla". smile

men man förstår ju om det är pinsamt att skriva "säljes pga dålig ekonomi" tongue

SSS -12
3 217 Inlägg
17 januari 2007
Trådstartare
Jag ser faktiskt inte var det skulle vara pinsamt, studerar man så har man det lite sämre ställt...

Man kan ju faktiskt skriva att det inte riktigt går runt tongue

En annan ganska grym ursäkt är "pga ändrade familjeförhållanden", vilket bör tolkas att man officiellt sett sätter sin flickvän på singellistan tongue

Edit: Eller alternativt att man gjort henne på smällen.
Senast redigerat av Fuckface (17 januari 2007)

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
17 januari 2007
"säljes p.g.a tillökning i familjen" är en vanlig anledning till att sportbilar säljs tongue

SSS -12
3 217 Inlägg
17 januari 2007
Trådstartare
Den också... Det är inte så att ungen hade förlåtit dig i slutänden om du säljer din Porsche 911 Turbo på grund av honom...

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
17 januari 2007
Såg en annons för ett tag sen, tror dock den är borta nu sad

Det var på en Mustang årsmodell ny. Cab och med värsting-motorn i..
Det stog i texten att "måste sälja bilen för sonen får körkort om en vecka, han får inte kvadda bilen" big_smile

kontorsråtta
231 Inlägg
17 januari 2007
Fuckface skrev:
Jag ser faktiskt inte var det skulle vara pinsamt, studerar man så har man det lite sämre ställt...

Man kan ju faktiskt skriva att det inte riktigt går runt tongue

En annan ganska grym ursäkt är "pga ändrade familjeförhållanden", vilket bör tolkas att man officiellt sett sätter sin flickvän på singellistan tongue

Edit: Eller alternativt att man gjort henne på smällen.

jo men i dagens samhälle så spelar ju pengar en stor j-a roll för vissa.. sen tror jag det är så att om man skriver att bilen måste säljas pga dålig ekonomi så tror nog många köpare att dom kan pruta som f*n för att säljaren har dåligt med pengar och måste bli av med bilen snabbt.

så det är nog lättare på alla sätt och vis att bara skriva "utlandsflytt" tongue

SSS -12
3 217 Inlägg
17 januari 2007
Trådstartare
Egentligen ser jag inte varför man ska ge en anledning överhuvudtaget... Man säljer sin bil, så är det bara!

Numera är det tydligen obligatoriskt med en anledning, är det för att folk ska tycka synd om en...

1 277 Inlägg
17 januari 2007
John87 skrev:
Såg en annons för ett tag sen, tror dock den är borta nu sad

Det var på en Mustang årsmodell ny. Cab och med värsting-motorn i..
Det stog i texten att "måste sälja bilen för sonen får körkort om en vecka, han får inte kvadda bilen" big_smile

Den annonsen såg jag med, haha=)

------

Jag byter bil varje år bara för skoj skull. Det skriver jag inte i annonsen men är ärlig och säger att jag har det som intresse.

Håller med om att man inte behöver nån anledning till försäljningen. I regel så byter "svensson" bil var tredje år...så är det bara...

557 Inlägg
17 januari 2007
Folk vill väl bli av med bilen snabbt smile men det jag hatar mest är oärliga säljare. Jag personligen är "Dum ärlig" jag e så ärlig att jag förlorar på det jag sljer tongue

Jag sålde min S40 2.0T - 98 strax efter Jul och det fanns ca 5 st fel som inte skulle upptäckas före nästan service. Tex en hemmagjord soppa slang från pumpen till soppafiltret, Dålig generator, den drog tjuvström nånstanns ifrån (Vanligaste är väl endå sterion med det var inte där felet låg) osv osv... Hehe jag berättade allt, men så tycker jag att alla ska göra, men så funkar det inte tyvärr sad

//Jerry

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
17 januari 2007
Fimpha skrev:
Folk vill väl bli av med bilen snabbt smile men det jag hatar mest är oärliga säljare. Jag personligen är "Dum ärlig" jag e så ärlig att jag förlorar på det jag sljer tongue

Jag sålde min S40 2.0T - 98 strax efter Jul och det fanns ca 5 st fel som inte skulle upptäckas före nästan service. Tex en hemmagjord soppa slang från pumpen till soppafiltret, Dålig generator, den drog tjuvström nånstanns ifrån (Vanligaste är väl endå sterion med det var inte där felet låg) osv osv... Hehe jag berättade allt, men så tycker jag att alla ska göra, men så funkar det inte tyvärr sad

Tycker du gör bra i! Helt rätt. Finns inget bättre än en ärlig säljare/köpare.

När jag säljer Clion snart så tänker jag vara helt ärlig och säga vad som strular. Jag vet att om jag köper bil så vill jag veta svagheterna, så varför ska jag vara elak mot den som vill köpa av mig?

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
17 januari 2007
Vi är väldigt uppriktiga. Vi talar om att vi inte äger bilen utan bara har kört hem den och säljer den åt någon annan som inte orkade själv. Alternativt att vi köpte den från en firma och tog hand om rekonden och säljer för att tjäna några kronor. Hittils har ingen klagat, men det kan också bero på att vi prissätter för att snabbt bli av med bilen i stället för att försöka göra mycket pengar. Heller lite pengar väldigt ofta än en stor summa någon enstaka gång.

Och en av annonserna om utlandsflytt är faktiskt vår. Inte för att vi ska flytta, men våra vänner som vi säljer bilen åt skulle genomgå en IVF i Danmark och fick inte tjänstledigt från sina svenska jobb utan tvingades säga upp sig och flytta (alternativt avstå från att skaffa barn, då) och att ta med bilen de ägt i sex månader skulle kosta dem över 20 000 kronor.

Således står deras bil här sedan ett par månader och är till salu pga utlandsflytt.

Vädligt många som säljer bilen pga flytt/ändrade familjeförhållanden säljer ju också för att frigöra kapital - jag behöver pengar till resan/huset/familjebilen och om jag säljer den här får jag loss x kronor.

Själv vill jag gärna veta varför någon säljer sin bil när jag ska köpa.

/ Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

FreddeK
17 januari 2007
säljes på pga av tjänstebil har man ju sett några gånger...verkar finnas många tjänstemän i sverige!
Senast redigerat av Freddeponken (17 januari 2007)

143 Inlägg
17 januari 2007
En annons jag såg så skulle han sälja bilen för han hade köpt ny och hade ingen användning av 2bilar, men i slutet av annonsen så stog de att kunde också tänkas bytas mot olika bilar. Kanske bara var för att få med sökord i annonsen men det såg fel ut.

5 198 Inlägg
17 januari 2007
Alltså det dummaste jag tycker.... = Inte min bil på bilden... Vem fan är itresserad av nån annans bild...

SSS -12
3 217 Inlägg
17 januari 2007
Trådstartare
gamlingen skrev:
Alltså det dummaste jag tycker.... = Inte min bil på bilden... Vem fan är itresserad av nån annans bild...

Det är ta mig fan också en enormt irriterande grej... Eller alternativt skriva, säljes för 40.000 kr, fast med andra fälgar... man får aldrig visa upp något som inte kan köpas!

Subarufrälst
44 Inlägg
17 januari 2007
Det löjligaste jag såg för ett tag sen var en Saab 900 -94 (alltså den "nya" karossen, som den gamla 9-3an). Den var helt standard standard tydligen, halvlackerad (svarta kofångare på en i övrigt vinröd bil) osv osv... Men på bilden var Saaben från Real Car, och längst ner står det "Inte min bil på bilden, men så kan den se ut, den har potential" eller ngt liknande... Haha.. Jo om man lägger ut bra många tusen lr lyckas få med den på Pimp My Ride International lr va de heter  nu för tiden....

Realcars 9-3a
http://realcar.e-line.nu/servlet/us_pyr … st&p=H
(länken verkar inte riktigt fungera, kolla menyn till vänster, Saab, sen väl modell "900", och sen "kit" så ser ni! De flesta utav er vet förmodligen vad jag pratar om redan iaf men)...

Saab 900s
http://www.blocket.se/vi/10613683.htm?ca=23_11_s
(Obs, annonsen i sig har inget med mitt påstående att göra, säkert en jättebra bil till ett jättebra pris!) smile
Senast redigerat av bernersjo (24 januari 2007)

"And the other thing is, every time they launch a new model, they try and outdo each other with the quantity of letters and numbers after the cars name. So! These are the two new models. This is the Subaru Impreza STi, WRX, WR, 1. And this is the Mitsubishi Lancer Evo. VIII, MR, FQ, 3, 20."
- Richard Hammond, Top Gear

Driver
5 Inlägg
17 januari 2007
tycker det är bäst med dom hära nisse nassarna som skriver stylad när dom har bara nå extralysen...

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
18 januari 2007
Nr4 skrev:
tycker det är bäst med dom hära nisse nassarna som skriver stylad när dom har bara nå extralysen...

Haha, ja!

Finns huuur många såna som helst tongue

Sök