Projektet har pågått ett tag dock har jag inte prioriterat en tråd, därav börjar jag den nu. Ser detta som både inspiration åt mig själv och hoppas det kan inspirera någon annan, kom gärna med eventuella tips eller kritik.
Ända sedan jag var liten, har en japanare stått väldigt högt upp på min vill ha lista, får skylla lite på f&f filmerna som man sett x antal gånger. Bara tanken av att äga en supra eller skyline har aldrig funnits, har länge varit inne på de billigare alternativen men samtidigt har suget för dessa bilar inte varit tillräckligt för en affär. Har en massa bilder på supror och skylines som jag sparat när man kollat blocket och tänkt den vill jag ha!
Mars 2018 började det verkligen klia i fingrarna för att bygga en bil, något jag aldrig gjort förut, mer än att byta slitage delar och koppla lite ljudsystem. Letade massor efter ett renoveringsobjekt, hittade endel men fanns alltid något som va fel, framhjulsdrivet, N/a, krockad, vandaliserad, you name it..
I samma veva började jag och förbereda ett garaget (inte mitt), jag städade ur det och flyttade endel till garaget bredvid som även det var proppat. Det är mycket kvar och det finns mycket att önska men det funkar!
I slutet av mars efter att ha suttit som en hök framför blocket, ringer en polare som bor söderut o berättar att hans kollega har en supra som bara står, vi snackar en stund och han vet inte så mycket om bilen heller men återkommer senare samma dag, med foton. Det är en mkiv! det är en TT, den är helt omlackerad i originalfärgen av en lackeringsfirma, vi snackar insida dörrar, motorrum rubbet! Han ger mig ett belopp som jag sväljer fort och åker ner en vecka senare och köper den. får då även reda på att bilen stått i 8år utan motor och låda, allt finns, turboaggregaten är skrot men resten ligger i delar hos ett företag som demonterat den och på 8år kan mycket försvinna, haha.. Vi surrar endel vid köpet och han har helt tappat intresse för bilar, han har ett soppakitt som va tänkt till bilen från powerhouseracing och nämner att han kanske skickar med det senare om jag är sugen på det.
Bild innan lack
bild efter lack
När vi vinschar bilen på vagnen märker vi att detta kanske inte kommer att gå.. Mäter bakre axel på supran och den är bredare än vagnen, vi fortsätter att vinscha och bakdäcken tar i och gnekar hela vägen tills bilen är helt uppe, tur det bara va gummit! lastar alla lådor med grejer i min bil, samt lastar motor och låda på min vagn och beger oss norrut med denna fina utsikt
Ett stopp på vägen
Ett till stopp på vägen
Självklart hade det rasat snö från taket och en spade va det ända alternativet, tog sin tid då det dessutom va stenhårt!
Väl inne i garaget, låter bilderna tala för sig själv, drog en snabbstädning i bilen iallafall.
Hej så länge!