Marlboroman skrev:
Finns väl inte så många skrotar kvar i området? I alla fall inte där man kan gå runt på egen hand..?
Justera upp huven är jag lite emot. Dels så ser det lite illa ut och dels så kan man hamna i ett läge där högtryckszonen framför vindrutan ställa till det mes luftflödet. Det senare torde väl dock vara en mer teoretisk risk i mitt fall.
Det är väl Hammarskrot, och Erikssons i Kungsgården, samt Ponderosa i Valbo.
Framför allt Ponderosa är ju väldigt välorganiserat.
Ja det ser lite "raggare" ut men beroende på hur mycket luft som kan komma in under huven kan det ventilera väldigt bra, och en 240 har ju en rejäl grill...
Annars är det väl NACA-scoops i framskärmarna kanske
Kollat lite på bilder på Grp.A 240s men ser ingenting märkvärdigt där, så de måste styra luften genom nosen o ut under antar jag? 🤔
Jag har liknande bekymmer med Jeepen, det blir SYNDIGT varmt under huven, speciellt med ACn på och vid kryp-(läs: Skogs-)körning.
5.9orna hade ju galler i huven för att avhjälpa detta, jag är lite inne på samma sak faktiskt.
Kanske inte passar på en 240 dock ^^