Bennybira skrev:
Nej du måste sätta dig in i faktum att du inte kan friskriva dig från lagar via en konversation md någon som arbetar under samma lagar.
Ditt försäkringsbolag kanske inte driver frågan, men om det blir tvist med någon annans försäkringsbolag eller någon myndighet?
Då är DU rökt, inte ditt försäkringsbolag.
Om du har en mailkonversation med mig, lika vanlig och dödlig som handläggaren, och jag säger att det är ok att du snor din grannes cykel. Kan du friskriva dig brottet då?
Skenförsäkring är ett brott, inte bara en kul grej som försäkringsbolagen hittat på.
Bor grabben på samma adress så KAN du hävda att du är huvudsakliga brukaren. Men även där kan det bli svårt. Finns fall att läsa om folk som retroaktivt fått betala höga bötesbelopp per dag bilen varit skenförsäkrad. OCH betala alla kostnader för motpartens försäkringsbolag, samt inte fått en krona för sin bil.
Skriver inte detta för min egen skull... utan för din och grabbens.
Sen kan det anses vara en viktig sak att lära sig att saker kostar pengar, av en anledning oftast! Släpp sargen och punga pengarna om du vill ha en sportbil, eller kör en billigare bil!