Nimbus 22 DC Exclusive 1988 renovering inte bil utan båt
TJENA! Sommaren 2018 köpte jag mig en NIMBUS 22 DC Exclusive årsmodell 1988 med en Volvo penta AQ271c V8 samt volvopentas duopropp 290 drev. Vilken kombo smilesmile Båten var i slitet bruks skick..... Men det skall nu ändras på.... Visa mer
Ursäkta för sen uppdatering, men va så stressigt att få båten klar och i sjön så här kommer uppdateringen som skulle kommit efter sjösättning samt hur den brukats i sommar och hur den gått.
Sjösättning 18 juni:)
Gick kanon och motorn har gått som en dröm.
Hör kommer MÅNGA bilder från sommaren, i samband med brukandet av båten.
Inför säsongen 2020 är målet att bygga följande. -Pentry -montera färskvatten tank -kylskåp -dra om lite el och lampor. -montera ankarspel i aktern -epoximåla klart hela skrovet på båten -Putsa och göra den ännu blankare än förra säsongen.
Blev ju bra det där du! Vart i Vättern finns dom där stenkobbarna? Är det upp mot Harge Askersund eller nåt?
Det är bilder från Omboöar och Uvviken. På karlsborgs sidan mellan karlsborg och det södraste grundet på stora Röknen. Kolla på ett sjökort så ser exakt.
Blev ju bra det där du! Vart i Vättern finns dom där stenkobbarna? Är det upp mot Harge Askersund eller nåt?
Det är bilder från Omboöar och Uvviken. På karlsborgs sidan mellan karlsborg och det södraste grundet på stora Röknen. Kolla på ett sjökort så ser exakt.
Jaha, ni var så långt borta. Då har du verkligen fått testa båten ordentligt...
Jaha, ni var så långt borta. Då har du verkligen fått testa båten ordentligt...
Nu är det snart dags och börja fixa och dona med nimbusen igen. Det som står på schemat inför 2020 är följande. - Polera - Dra om lite el. -Montera kraftigare avlutnings slang till tanken. - Måla i motorrummet. - Montera 2 stora rostfri balljor i motorrummet för ankare mm. - Göra ett nytt flaggfäste - Fixa en plats för en portapotti - Täta o ruffluckan - köpa en solcell - Rengöra och Måla motorblocket - Montera ankarspel
Blir ett Origo 2000 eller A100 spritkök samt disko med blandare.
Det kommer bli fällbart i år, men på sikt ska det komma ett fast installerat kylskåp där.
Bordet kommer jag köpa ett nytt fäste till så jag kan ha det mer på sidan då vi ofta är 2 som äter bara och det gör så att tillgängligheten i båten blir bättre. Kommer funka sen när man har 2 barn med.
Allt är uppritat i CAD, så nu är det bara tömma plånboken för nu ska det inhandlas . -Spritkök -blandare -diskho -pump -slangar -vattentank Mm
Nästan hela båten är färdig vaxad så nu kan man börja med det roliga arbetet. Ha en trevlig kväll. /Axel