Izra skrev:
Handlar mestadels på Biltema och funkar oftast riktigt bra. Lite högre priser än näthandlarna för det mesta, men skönt att slippa sitta och hoppas att det ska fungera via nätet. När det blir fel så blir det trist, extra jobb, väntetid, kanske problem med ett akut behov av delar.
Trodo fungerade rätt bra, snabb leverans och bra pris, där återkommer jag gärna.
Bildelaronline24.se, märkligt företag som bara orsakat mig besvär.
Hyfsat bra pris på bromsskivor, snålade och lade en beställning till min Subaru för att spara ett par hundra gentemot Biltema.
Det kom ett mycket märkligt mail som svar på min kortbetalning.
Inte alls det man vill se, dvs bara en bekräftelse och info om leveransen.
Det stod nåt dumt och obegripligt om att inget avtal är ingått och att "detta är inte mottagandet av förslaget" ordagrannt.
Förslag? Vadå? Jag retar mig på idiotiska uttryck ibland och det kan man verkligen säga här.
Efter några dagar hände inget mer. Hade jag beställt på Trodo hade jag nog haft delarna redan.
Jag klagade och undrade vad de menar med denna galna "grammatik" som jag skrev, och att jag behöver sakerna ganska akut.
Inget svar på flera dagar.
Köpte det jag behövde på Biltema eftersom det nu var verkligen akut, bilen kunde inte köras.
Fyllde i att jag ville ha pengarna tillbaka via nån länk "ångerrätt".
Där fick jag snabbt scvar, samma dag, jag lovades retur av ca 600 kr inom 2 - 4 dagar.
Efter en vecka inga pengar insatta på kontot.
sån här skit vill man helt enkelt inte ha med att göra. Inget stämmer, bara svammel och brutet löfte.
dessutom ett virrvarr med 3 - 4 företagsnamn, det var "autodoc" som svarade.
Inget av dessa finns reggade på bolagsverket.
Inte mycket att göra antar jag, man är blåst.
Tur att det inte var ett större belopp.
Vad tror ni andra?