Tröttnade på den gamla 4an med mekaniskt sprut och automatlåda så nu blir det värre grejer! OBS! Det har spårat, helsmidd motor vvt topp och mycket mer! Häng med! #speedingnu #L-M-Rse #mekonomenåland
Bild på hur det slutgiltiga resultatet blev, fräsht med nytt, nu är det egentligen bara o vänta på pulverlacken och sedan börja plocka ihop sakta men säkert, lite annat som ska beställas också...
Halloj! Varit lite segt med uppdatering i helgen men har nu hämtat bakaxeln jag ska köra med som har allt man kan tänka sig. Torsen, sviktstålsaxlar, alla stag justerbara och riktiga coilovers + bmw 328 bromsar. Har även flyttat fjäderbenen från vita Volvon till min gröna så att jag kan bygga BC coilovers som jag beställt via L-M-R. Bärarmarna är pulverlackade så ska försöka pressa i nya bussningarna när jag hinner, väntar fortfarande på min andra färg... Nå nu vet ni hur läget är, ha de gött så länge!
Fått i ett par bussningar i bärarmarna, tvättat fjädrarna som var på bakaxeln och demonterat och kapat fjäderben, bara att rengöra ytan ordentligt så är dom redo för coilsen sen Var även och hämtade turbon som ja tänkte köra med av min arbetskollega, Garrett Honeywell som ska va i området mellan 400-550hk, blir nog bra
Äntligen fick jag färgen och nu är framvagnsbalken och ventilkåpan målade, måste säga att de blev riktigt najs Började montera lite smått igår. Borde få mina coilovers snart så då får jag ihop hela framvagn. Nya bussningar till allt och nya styrleder, blir även nya spindelleder när jag får coiloversen. Fint med nytt!
Coiloversen kom idag! Såklart så har jag svetsat på de nedre hylsorna och målat naven Tack till L-M-R för snabb leverans och grym service. Nu måste jag bara få spindellederna monterade, (ska måla upp fästplattan för dessa) sen kan ja skruva dit coilsen! Ha de gött. Inte de vackraste fogarna men ska hålla stötarna på plats iallafall!
Efter mycket läsande och funderande har jag kommit fram till att jag ska beställa dessa Så att vinkeln på bärarmen är där den ska vara, samt att styrleden blir monterad längre ner med möjlighet att välja om man vill ha mer respons i styrningen. Borde också ge lite mer styrvinkel