Tröttnade på den gamla 4an med mekaniskt sprut och automatlåda så nu blir det värre grejer! OBS! Det har spårat, helsmidd motor vvt topp och mycket mer! Häng med! #speedingnu #L-M-Rse #mekonomenåland
Idag har jag kämpat med bakaxeln, kom ner relativt enkelt ändå med tanke på att jag var ensam och gjorde det. Har funderat lite på hur ja ska göra me bromsledningarna då det var abs på nya axeln så har den bara en ingång för bromsslang, så har flyttat över fästet för dubbla slangar och imorgon blir det åka efter lite nya bromsrör/nipplar så jag får ihop det. Sen lagade jag även en mall i kartong för övre fästena till coilsen som jag tänkte försöka laga själv.
Igår fick jag bromsrören lagade och axeln dithängd så nu är de bara att börja med övre fästen till coilsen Ritade upp en skiss igår i autodesk och printade ut den i plast, så vi får se va det blir.
Såja, ännu en grej att bocka av i listan, första bilden är med bakaxeln fullt upp, alltså körhöjd. Fästena ska pulverlackas förhoppningsvis idag och sen är dom färdiga
Liten uppdatering, valde att förstärka fästena lite då ja var lite orolig att dom skulle vrida sig, så boxade in dom med en bit till och dom väntar nu på pulverlack. Var och hämtade en tig svets ikväll och har lite AN slang och diverse kopplingar på väg hem samt spridare och elektronisk trycksensor så jag kan hålla koll på soppatrycket i paddan sen Så när det är hemma kan jag förhoppningsvis göra färdigt soppasystemet.
Gjort färdigt kabeldragningen för lamporna i helgen och modifierat en grill lite som ja eventuellt tänkta få till att passa helt. Även provat svetsa lita ALU för första gången
Igår var jag och plockade ur fönsterhissknappar och härva ur en 245a så nu har jag allt ja behöver till båda framdörrar och en bakdörr, håller på att leta efter en sista bakdörr så har jag allt sen Fick även tag i trälister som ja tänkte slipa upp o lacka
Fått alla elhissar installerade och dragit kablar, satt nya kontakter och 3d printat ut pluggar till dörrsidorna som ska vara där fönsterveven var tidigare Blev lite fräschare knappar efter en puts på dom. Ska ikväll försöka montera kamkåpan så jag kan lyfta av lådan och koppling. Sen kan ja lägga i motorn och förbereda mig mentalt på att koppla in maxxecu så fort ja har råd att beställa det
Nu har ja äntligen tagit tiden att lägga dit kamkåpan, efter en j*vla massa putsande och gnuggande så rollade jag på limmet och monterade med Biltemas specialverktyg som jag fick låna av kusin, gick smidigt. Sen fick ja även trälisterna slipade och lackade med hjälp av en kompis, blev en duktig skillnad Kammarna låstes i detta läget med specialverktyg så dom skulle hamna precis rätt. Bara stefor kvar och sedan lyfta av lådan och montera motorn i bilen.
Det ser ut som om kamaxlarna är lagrade i motorblocket. Har jag sett rätt?
Marlboroman skrev:
-m skrev:
Det ser ut som om kamaxlarna är lagrade i motorblocket. Har jag sett rätt?
Dem är lagrade i toppen som är i 2 halvor.
Helt korrekt! Lite lustig fundering men verkar ju fungera bra :p Det som är lite är jobbigt att man behöver specialverktyg och sen är det 40 skruvar som ska dras fast
Varit efter tankarmaturen och fått mitt paket från Speeding.se, trevliga killar (Y) Så ska ta ner tanken och tömma den idag, sen börja dra bränslesystem fram till motorn. När det är gjort kan ja lyfta i motorn och förhoppningsvis göra färdigt allt för styrsystem. Det jag behöver göra är att bygga ett fäste för fuelrailen o lista ut var jag ska montera BTRen för att få bränslesystem komplett. Ungefär såhär nånting tänkte ha montera filtret respektive flexfuelsensor så att de blir på original placering.