Tappad motivation..Som ni märkt har det inte blivit mycket updates här på sistone. Har ju hintat om kopplingsbyte och lite annat..
Detta beror på flera anledningar. Den största är motivationsbrist. Vad beror den på då?
Jo, har funderat lite och kommit fram till att det finns två anledningar.
Den ena är att den bara ger och ger.. Det kommer nya fel och problem hela tiden, samt att det jag gjort tidigare inte visat sig varit 100% utfört.
Det andra är platsbrist. Jag har ingenstans att hålla på. Hemma står jag i ett mörkt P-garage, och har tyvärr inte tillgång till att ens låna ett mekgarage.
Mitt ändå riktiga alternativ är att stå vid parkeringen på jobbet. Där finns iallafall plats, och solljus

Nackdelen med det? Jo att alla jobb måste bli klara på en dag. Skulle absolut inte vilja lämna den där över natten nedplockad, pga stöldrisk mm.
Sen är det ju också min enda bil, så av den anledningen vill jag heller inte ha en nedplockad bil..
Detta gör att alla jobb måste planeras in i minsta detalj, och sedan utföras enligt den planen. Annars står jag där..
Skulle det hända något, eller att ytterligare en del skulle behövas bytas, så är det ganska kört.
Men vi får se. Självklart är allt möjligt, man får ta allt en sak i taget och hoppas på det bästa. Allt löser sig förr eller senare.
Tänkte jag kan vara lite genomskinlig nu och berätta exakt allt som behöver åtgärdas, utan inbördes ordning.
1. Kopplingsbyte, samt svarvning av svänghjul.
2. Oljebyte och service
3. Spolarvätskepump behöver inhandlas och monteras. (Testade biltemas men var inte tillräckligt stark. hittar ingen bra ersättare..)
4. Bakluckan är skev och läcker in vatten. Har en bättre begagnad liggandes som måste provmonteras, och sedan lackeras.
5. Pga idiotlackerare måste vänster framskärm tas av, för att sedan lackera undertill, där det nu är plåtrent..
6. Backväxeln strular, och de andra växlarna kan vara tröga ibland. Tror det blir bättre av att byta oljan, men det i samband med kopplingsbytet..
7. Bakaxeln/stödlagret måste ses över. Det klonkar ibland vid växling osv.. Även packningen till bakaxelkåpan måste bytas. Igen..
8. Huvudcylindern måste lackas om/bytas ut. Har en ny liggandes.
8. Motorn läcker olja överallt. Bakre vevaxel-packbox verkar läcka, ventilkåpan samt oljetrågspackningen.
9. Besiktigade bilen i början på Juni. Fick en tvåa på spel i vänster hjullager fram, så det måste bytas. Igen..
10. Värmepaketet / spjällen håller inte tätt, så det läcker in varmluft vid fötterna konstant.
11. Motorn ser förjävlig ut. Biltemas skitfärg i samband med dåligt förarbete visar sig. Finns säkert lite till som jag inte kommer på just nu. Många kanske tycker att det inte låter så farligt. Och det är det väl egentligen inte. Men det är tröttsamt eftersom nästan allt är backjobb. Jag har ju pillat på nästan allt innan och uppenbarligen inte gjort helt rätt. Det ingår såklart, och eftersom allt var första gången är det kanske inte så konstigt, men likförbannat lika tröttsamt.
Notera även att jag kör bilen varje dag, och blir påmind varje dag om i princip alla problem. Det blir lite överväldigande, typ.
Nåja, nu har jag fått skriva av mig. Vi får se hur det blir och går.
Until next time, peace!
