Del 5 - Lackering och startmotorIdag var det dags för lite lackering på de grundade delarna! Riktigt kul att äntligen få hantera rena och fina prylar!
Jag använda Biltemas Motorlack Silver, får se hur bra det håller! Blev fint iaf!
Kommer inte lackera förgasaren just nu, då jag planerar att renovera den i vinter, så tar lackeringen då istället!
Installerade brytarlös tändning också! Blir intressant att se hur det blir!
Före
Efter
Här är startmotorns solenoid, ena "stiftet" var riktigt svart och fult. Rengjorde det och ruggade upp utan på all koppar, men med tanke på hur kolen ser ut, och att jag verkligen inte är sugen på att ta isär det(verkar va nitat o jävlit) så kanske det lutar mot en ny startmotor
Juste! Tänkte mig sätta dit oljetråget med ny packning, men det ville sig inte! Tryckte ner korkpackningen så mycket jag kunde i springorna, men tråget ville inte iallafall. Har jag fått för tjock packning? Den är i kork och i 4 delar.(På ena bilden ser det ut som packningar ska ner mer på ena sidan, men det är bara bilden som är tagen sne. Den är i botten..)
Köpte en ny väggtavla och lite backar, för prylar till garaget också
Hade så jävlit med massa verktygslådor innan o fyfan va drygt de e o hitta grejjer!
Imorrn står följande på agendan:
- Lackering Växellåda(Silver)
- Lackering motorblock(Röd)
- Få ut nållager(Brödmetoden lär väl funka?
)
- Rengöra i motorutrymmet
Trevlig Kväll! Skål!