Tjena! Har tankarna på att köpa en C63 AMG 2008-2011 och undrar lite vad ni tycker om och inte tycker om på dessa? Kostnader i månaden på dessa? Har även läst en del om att topplocksbultarna på m156 kan gå av men har inte hittat att någon i Sverige som har råkat illa för det, så jag vet inte hur vanligt det kan vara med dessa problem. Läste att en del personer i USA hade tyvärr råkat illa ut för dessa. Men annars har jag bara hört positivt om denna maskin. Helt enkelt en krångelfri bil. Men vill höra lite vad ni har för tankar om detta och vad ni tycker om bilen i överlag osv.
går ju att byta till riktiga bultar utan att lyfta toppen så det ska du nog inte oroa dig för bara se till att provköra ordenkligt.. och är bilen felfri och fungerar kasta dit riktiga arp bultar så är ju problemt inte ett problem längre
tex här. Köp med nån sorts garanti skulle jag säga, antingen garanti som fås med av handlaren eller att din maskinskadeförsäkring från försäkring som kan täcka, alltså upp till 12.000mil eller 8 år. Kan bli väldigt saftigt med ny motor eller nått annat. Men googla lite annars så får du många svar tex från mbworld och andra. Dessa körs hårt som fan och blir nog svårt att hitta en som är lungt körd^^
tex här. Köp med nån sorts garanti skulle jag säga, antingen garanti som fås med av handlaren eller att din maskinskadeförsäkring från försäkring som kan täcka, alltså upp till 12.000mil eller 8 år. Kan bli väldigt saftigt med ny motor eller nått annat. Men googla lite annars så får du många svar tex från mbworld och andra. Dessa körs hårt som fan och blir nog svårt att hitta en som är lungt körd^^
Jag vet ju själv när man lånat bilen... Med över 700hk under locket är det svårt att hålla igen... Nu är det som sagt annan maskin men för 2 år sedan byttes bägge turboaggregaten. Hu...
De har även en vanlig SL500 och den är det inga problem alls med fast den körs inte lika hårt (fruns). Fick byta bälgar till luftfjädringen fram. Vilket inte är ovanligt.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
tex här. Köp med nån sorts garanti skulle jag säga, antingen garanti som fås med av handlaren eller att din maskinskadeförsäkring från försäkring som kan täcka, alltså upp till 12.000mil eller 8 år. Kan bli väldigt saftigt med ny motor eller nått annat. Men googla lite annars så får du många svar tex från mbworld och andra. Dessa körs hårt som fan och blir nog svårt att hitta en som är lungt körd^^
Jag vet ju själv när man lånat bilen... Med över 700hk under locket är det svårt att hålla igen... Nu är det som sagt annan maskin men för 2 år sedan byttes bägge turboaggregaten. Hu...
De har även en vanlig SL500 och den är det inga problem alls med fast den körs inte lika hårt (fruns). Fick byta bälgar till luftfjädringen fram. Vilket inte är ovanligt.
alla jävlar som har luftfjädring pajar, både bmw och mercedes har problem me skiten. Skulle aldrig sj välja en modell med luftfjädring. Och ja håller med sånna bilar körs som fan, de nog ingen som har köpt en sådan modell och tagit det lugnt me den, tror det har blivit donuts i massor;)
Har även tänkt på en SL 500 och har kollat på några men om de börjar krånga med fjädringen då är det reparation upp till 70-80 tusen på det och kollade en som läckte lite olja från en fjäder så vågade inte köpa den... Men annars är SL 500 en dröm bil..
Med risk för att vara den där sura gamla gubben (37 år gammal... nåja...) Men om Du överväger denna typ av bil men funderar på månadskostnad? Då har du inte råd.
Det behövs bara en enda grej för att din ekonomi ska sjunka till botten snabbare än Titanic. För att äga en sån här bil krävs att man har budgeterat för minst ett general-ras.
Sen är det ju en MB så det är inte alls säkert att det någonsin händer något, men detta är bilar som man bör ha nått åtminstone en lägre grad av ekonomiskt oberoende för att kunna äga utan att förlora sömn om nätterna.
Det är i alla fall mina $0.05
Jag skulle nog ha råd att köpa en dylik maskin, men att hålla den rullande? Nja. Och om det händer något? Glöm det, jag har inte nog med säljbara organ i min kropp för att betala vad det kan kosta. Så jag får drömma vidare helt enkelt.
Med risk för att vara den där sura gamla gubben (37 år gammal... nåja...) Men om Du överväger denna typ av bil men funderar på månadskostnad? Då har du inte råd.
Det behövs bara en enda grej för att din ekonomi ska sjunka till botten snabbare än Titanic. För att äga en sån här bil krävs att man har budgeterat för minst ett general-ras.
Sen är det ju en MB så det är inte alls säkert att det någonsin händer något, men detta är bilar som man bör ha nått åtminstone en lägre grad av ekonomiskt oberoende för att kunna äga utan att förlora sömn om nätterna.
Det är i alla fall mina $0.05
Jag skulle nog ha råd att köpa en dylik maskin, men att hålla den rullande? Nja. Och om det händer något? Glöm det, jag har inte nog med säljbara organ i min kropp för att betala vad det kan kosta. Så jag får drömma vidare helt enkelt.
Precis. Vad jag vet så kostade nya bälgar fram ca +45k till SL500. Och nya turboaggregat till SL65 AMG BS nära 100k. Förvisso inklusive service...
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Med risk för att vara den där sura gamla gubben (37 år gammal... nåja...) Men om Du överväger denna typ av bil men funderar på månadskostnad? Då har du inte råd.
Det behövs bara en enda grej för att din ekonomi ska sjunka till botten snabbare än Titanic. För att äga en sån här bil krävs att man har budgeterat för minst ett general-ras.
Sen är det ju en MB så det är inte alls säkert att det någonsin händer något, men detta är bilar som man bör ha nått åtminstone en lägre grad av ekonomiskt oberoende för att kunna äga utan att förlora sömn om nätterna.
Det är i alla fall mina $0.05
Jag skulle nog ha råd att köpa en dylik maskin, men att hålla den rullande? Nja. Och om det händer något? Glöm det, jag har inte nog med säljbara organ i min kropp för att betala vad det kan kosta. Så jag får drömma vidare helt enkelt.
Får la komma upp i din ålder o sen kolla på sådana bilar då kanske
Med risk för att vara den där sura gamla gubben (37 år gammal... nåja...) Men om Du överväger denna typ av bil men funderar på månadskostnad? Då har du inte råd.
Det behövs bara en enda grej för att din ekonomi ska sjunka till botten snabbare än Titanic. För att äga en sån här bil krävs att man har budgeterat för minst ett general-ras.
Sen är det ju en MB så det är inte alls säkert att det någonsin händer något, men detta är bilar som man bör ha nått åtminstone en lägre grad av ekonomiskt oberoende för att kunna äga utan att förlora sömn om nätterna.
Det är i alla fall mina $0.05
Jag skulle nog ha råd att köpa en dylik maskin, men att hålla den rullande? Nja. Och om det händer något? Glöm det, jag har inte nog med säljbara organ i min kropp för att betala vad det kan kosta. Så jag får drömma vidare helt enkelt.
Precis. Vad jag vet så kostade nya bälgar fram ca +45k till SL500. Och nya turboaggregat till SL65 AMG BS nära 100k. Förvisso inklusive service...
lät smarrigt, man ska ha en sån bil utan garantier, bara o börja gråta sen så fort man hör nått missljud.
Med risk för att vara den där sura gamla gubben (37 år gammal... nåja...) Men om Du överväger denna typ av bil men funderar på månadskostnad? Då har du inte råd.
Det behövs bara en enda grej för att din ekonomi ska sjunka till botten snabbare än Titanic. För att äga en sån här bil krävs att man har budgeterat för minst ett general-ras.
Sen är det ju en MB så det är inte alls säkert att det någonsin händer något, men detta är bilar som man bör ha nått åtminstone en lägre grad av ekonomiskt oberoende för att kunna äga utan att förlora sömn om nätterna.
Det är i alla fall mina $0.05
Jag skulle nog ha råd att köpa en dylik maskin, men att hålla den rullande? Nja. Och om det händer något? Glöm det, jag har inte nog med säljbara organ i min kropp för att betala vad det kan kosta. Så jag får drömma vidare helt enkelt.
Precis. Vad jag vet så kostade nya bälgar fram ca +45k till SL500. Och nya turboaggregat till SL65 AMG BS nära 100k. Förvisso inklusive service...
man ska inte se kostnaderna man ska se möjligheterna.. varför inte uppgradera turbosarna till något lite biffigare istället för orginal.. :-)