Jag lämnade in bilen för hjulinställning av framdäcken för 9.månafetr sedan. Efter att ha kört typ 1000 km så fick jag igår kväll punktering av att högre framdäcket var helt utslitet på insidan på framdäcket..
Har det något med hjulinställningen att göra? Alla 4 däck var nya.
Det låter ju onekligen som en mycket dåligt utförd hjulinställning. Har bilen uppfört sig bra på vägen? Typ gått rakt fram och inte dragit iväg åt ena hållet?
Det låter ju onekligen som en mycket dåligt utförd hjulinställning. Har bilen uppfört sig bra på vägen? Typ gått rakt fram och inte dragit iväg åt ena hållet?
Ibland har bilen dragit till vänster och ibland har bilen velat "ta eget spår" bilen har kännst instabil.
zzr94092 skrev:
Man gör en fyrhjulsinställning, men du kanske menade det...
Han gjorde inställning på framdäcken, om han kollade alla fyra däcken för o justera vet jag inte.
Ska tilläggas att hjulinställningen gjorde han när han bytte hjullagret på högra framdäcket.
Var hos mekaniker idag. Han sa att det är bussring/länkarm som det är problem med. Han var väldig säker på det. Han hade inte tid och kolla bilen idag. Kollar upp det imorgon.
Passade på att åka till en annan mekaniker som jag känner för att se vad han tyckte. Fick samma svar av honom. Han sa att det är länkarmen utan att kolla under bilen. Räckte med att se det slitna däcket för hans del.
Märkte idag att vänster framdäck också börjar slitas.
Kan jag lägga upp bilder på det punkterade däcket.