Hallå, Har tagit tid att byta bränsletanken och allt omkring på min 245a från -90.
Har problem med nya tankarmaturen.
Då jag skruvar fast jorskabeln i chassit ifrån armaturen så åker bränslemätaren i topp i mätarhuset även fast flottören är i ett helt annat läge, jag tar då bort jorden och har kvar konststycket med nån plus i ihopkopplat, mätaren fungerar nu i takt med flottören, men varför får jag inte ha jorden monterat som original??
I elschemat här jag även 1 kabel mindre, i bilen är det en grå extra som går till förpumpen och bär plusmatningen och den gulröda jord enligt multimetern, va finns int den med på elschemat för? Haynes bok
När ha bytte tankarmatur på min 240 i vintras så för min mätare också o bött men fick byta plats på de 2 kablarna i det 2 roliga kontaktstycket så blev de rätt..
När ha bytte tankarmatur på min 240 i vintras så för min mätare också o bött men fick byta plats på de 2 kablarna i det 2 roliga kontaktstycket så blev de rätt..
For din bött säg du? Och vilket roligt kontaktstycke syftar du på?
Ja har ju så min mätare far i topp väldigt fort då jag har jordkabeln fastskruvad i chassi konstigt nog