Mangisen skrev:
Cuefa skrev:
Hämtade ut min Superb med DSG7 och Haldex idag, ska bli intressant o se vad den kan prestera.
Jag kan hålla med dig ang. nedväxlingarna, granadadr. De kan bli knepiga ibland.
Vad var det för årsmodell på Audin? 4wd eller fwd? De tidigare med multitronic var jäkligt yxiga...
Grattis till nya bilen
Du får gärna kolla om du upplever det jag skrivit som ett problem även för dig, jag tycker det är riktigt irriterande..
Tack!
Faktum är att jag upplever EXAKT samma symptom då uppfarten från vårt villa-garage är rätt brant.
Jag gör samma sak som Dig, och låser den manuellt på 1an. Annars slirar den ju hur mycket som helst.
Det gjorde för övrigt min Octavia också, med likadan växellåda.
Verkar primärt vara de 7-stegade som gör detta, de 6-växlade äldre (och nyare, för den delen) lådorna håller 1an bra mycket längre.
Jag ska också vara ärlig och säga att bilen faktiskt är inlämnad till verkstaden idag, efter 33 mil.
Men för något så simpelt som att spegeln på förarsidan inte går att reglera som den ska.
Vi har tydligen haft liknande problem tidigare, verkar som om spegelglaset monteras fel i fabriken så två styrstift hamnar snett. En enkel fix med andra ord, men en reklamation i vilket fall.
Och så fan att jag tänker vara där o peta på ett spegelglas som kostar 4500kr...!
Annars är jag galet nöjd, VILKEN skillnad i komfort mot Octavian!
O då har jag ju ändå "bara" en Style, som bl.a saknar det ställbara chassit som L&K har...