Hej, har problem med min cupra. Alltid när man drar ur bilnyckeln så stängs stereon av. Nu gör den inte det och centrallåset har slutat funka. Bromslamporna lyser också när man drar ur nyckeln. Sen när jag låser bilen vanligt med nyckeln i dörren så låser alla dörrar men när man låser upp bilen så är det bara dörren på förarsidan som låser upp och dem andra är låsta. Vet någon vad det kan vara för problem??? Stereon i bilen är original.
Vild gissning men det kan ha med kransen till immobilizern som sitter i/runt tändningslåset alt själva tändningslåset. Fattar inte bilen att du tar ur nyckeln så beter den sig ju som om nyckeln vore i.
Har du tillgång till vcds/vagcom eller obd11? Läs ur felkoder i så fall.
Det finns ett komfortstyrdon som sköter dessa saker, samt reläer som för strömmen vidare. Kolla felkoder som Deception föreslår, eftersom det är ett elektriskt fel kan det mycket väl ha lämnat spår efter sig.
Kollade felkoder via obd och de visa inget. Igår när jag tryckte på lite med bilen och gjorde motorn verkligen varm så började allt att funka igen. Jätteskumt. En vild gissning som jag har är att kanske kondens vid säkringarna? De finns väl sånt fett/spray för fukt/kondens i säkringar??
Kollade felkoder via obd och de visa inget. Igår när jag tryckte på lite med bilen och gjorde motorn verkligen varm så började allt att funka igen. Jätteskumt. En vild gissning som jag har är att kanske kondens vid säkringarna? De finns väl sånt fett/spray för fukt/kondens i säkringar??
Läste du av med vcds/vagcom eller liknande? Torque och Elm327 eller liknande funkar inte då de inte klarar att läsa av alla system. Du borde iaf ha någon intermittent felkod när allt beter sig konstigt. Skönt oavsett att det verkar ha löst sig. Kasst batteri kan också få bilen att bete sig skumt. Hade en likadan som din för ett par år sedan.
Kollade felkoder via obd och de visa inget. Igår när jag tryckte på lite med bilen och gjorde motorn verkligen varm så började allt att funka igen. Jätteskumt. En vild gissning som jag har är att kanske kondens vid säkringarna? De finns väl sånt fett/spray för fukt/kondens i säkringar??
Läste du av med vcds/vagcom eller liknande? Torque och Elm327 eller liknande funkar inte då de inte klarar att läsa av alla system. Du borde iaf ha någon intermittent felkod när allt beter sig konstigt. Skönt oavsett att det verkar ha löst sig. Kasst batteri kan också få bilen att bete sig skumt. Hade en likadan som din för ett par år sedan.
Du vet inte vilken det är. Min polare gjorde de åt mig. Sjuka är idag så kom problemet igen. Måste vara nätt glapp nånstans eller fukt ..
Kollade felkoder via obd och de visa inget. Igår när jag tryckte på lite med bilen och gjorde motorn verkligen varm så började allt att funka igen. Jätteskumt. En vild gissning som jag har är att kanske kondens vid säkringarna? De finns väl sånt fett/spray för fukt/kondens i säkringar??
Läste du av med vcds/vagcom eller liknande? Torque och Elm327 eller liknande funkar inte då de inte klarar att läsa av alla system. Du borde iaf ha någon intermittent felkod när allt beter sig konstigt. Skönt oavsett att det verkar ha löst sig. Kasst batteri kan också få bilen att bete sig skumt. Hade en likadan som din för ett par år sedan.
Du vet inte vilken det är. Min polare gjorde de åt mig. Sjuka är idag så kom problemet igen. Måste vara nätt glapp nånstans eller fukt ..
Okej. Jag jobbar förvisso med just sånt Men skit samma egentligen. Det jag vet är som sagt bara att man brukar behöva typ Autocom/Bosch/vcds för att läsa allt ordentligt.
Antingen fukt och då hade jag kollat säkringarna i motorrummet, eller så är det nåt kabelbrott vilket inte är ovanligt heller men jag tror inte på det. Det jobbiga är ju om det är ett köldrelaterat glapp a la kabelbrott. Eftersom metallen sväller av värmen. Maximal otur så är det fel på ecu eller liknande men då hade det haglat felkoder tror jag.
Har du möjlighet att ha bilen inne i värme nåt dygn?
Läste du av med vcds/vagcom eller liknande? Torque och Elm327 eller liknande funkar inte då de inte klarar att läsa av alla system. Du borde iaf ha någon intermittent felkod när allt beter sig konstigt. Skönt oavsett att det verkar ha löst sig. Kasst batteri kan också få bilen att bete sig skumt. Hade en likadan som din för ett par år sedan.
Du vet inte vilken det är. Min polare gjorde de åt mig. Sjuka är idag så kom problemet igen. Måste vara nätt glapp nånstans eller fukt ..
Okej. Jag jobbar förvisso med just sånt Men skit samma egentligen. Det jag vet är som sagt bara att man brukar behöva typ Autocom/Bosch/vcds för att läsa allt ordentligt.
Antingen fukt och då hade jag kollat säkringarna i motorrummet, eller så är det nåt kabelbrott vilket inte är ovanligt heller men jag tror inte på det. Det jobbiga är ju om det är ett köldrelaterat glapp a la kabelbrott. Eftersom metallen sväller av värmen. Maximal otur så är det fel på ecu eller liknande men då hade det haglat felkoder tror jag.
Har du möjlighet att ha bilen inne i värme nåt dygn?
Yes jag ska kolla alla säkringar o sen lägga den i garage nån dag o se om de blir bättre. Vad är ECU??
Du vet inte vilken det är. Min polare gjorde de åt mig. Sjuka är idag så kom problemet igen. Måste vara nätt glapp nånstans eller fukt ..
Okej. Jag jobbar förvisso med just sånt Men skit samma egentligen. Det jag vet är som sagt bara att man brukar behöva typ Autocom/Bosch/vcds för att läsa allt ordentligt.
Antingen fukt och då hade jag kollat säkringarna i motorrummet, eller så är det nåt kabelbrott vilket inte är ovanligt heller men jag tror inte på det. Det jobbiga är ju om det är ett köldrelaterat glapp a la kabelbrott. Eftersom metallen sväller av värmen. Maximal otur så är det fel på ecu eller liknande men då hade det haglat felkoder tror jag.
Har du möjlighet att ha bilen inne i värme nåt dygn?
Yes jag ska kolla alla säkringar o sen lägga den i garage nån dag o se om de blir bättre. Vad är ECU??
Motorstyrdon alternativ styrdon tll komfortfunktioner och liknande
Okej. Jag jobbar förvisso med just sånt Men skit samma egentligen. Det jag vet är som sagt bara att man brukar behöva typ Autocom/Bosch/vcds för att läsa allt ordentligt.
Antingen fukt och då hade jag kollat säkringarna i motorrummet, eller så är det nåt kabelbrott vilket inte är ovanligt heller men jag tror inte på det. Det jobbiga är ju om det är ett köldrelaterat glapp a la kabelbrott. Eftersom metallen sväller av värmen. Maximal otur så är det fel på ecu eller liknande men då hade det haglat felkoder tror jag.
Har du möjlighet att ha bilen inne i värme nåt dygn?
Yes jag ska kolla alla säkringar o sen lägga den i garage nån dag o se om de blir bättre. Vad är ECU??
Motorstyrdon alternativ styrdon tll komfortfunktioner och liknande
Hejsan, idag lagades bilen. Hade den först i garage så hände inget. Så en polare som är mekanikare kände en som kan en del om cupra. Det jag skriver så kan det vara att jag ger det ett namn fel men dem sa att tändningsplattan där all elektronik går hade gått sönder. Köpte ny från seat för 750 kr o problemet var löst