Ja, tydligen blev det så...
Gillar det, men inte när det ska vara vår!
Tack! Jo asså jag har försökt gilla det, men... nej, har inte lyckats. Inte i en 240 iallafall. 😅
Igår var jag och hämtade några golvmattor, som jag gav en rejäl rekond. Det behövdes...
Men de verkar vara fina under all skit.
Det kändes lika bra, eftersom igår kväll började jag tackla elhissarna och elspeglarna.
Började med förardörren, eftersom den är jobbigast. Stora kontaktstycken som ska brottas genom gummigenomföringen. Men lite WD40 och mycket kramp i fingrarna gjorde susen.
Fönsterhissmekanismen till elhissarna är väldigt lång, och inte helt lätt att få in i dörren. Det smidigaste var att ta ur rutan så mekanismens armar kan sticka upp där när klumpen vid motorn trycks in. Förstärkningen i dörren ställer till det lite grann. Men det gick till slut.
Tryckte dit spegeln med.
Drog sedan det främre kablaget inne i bilen, under brädan - det börjar bli rejält trångt där under. AC-paketet är enormt mycket större än det vanliga, och extratillbehörens kablage börjar ta över det lilla utrymme som finns...
Krånglade till slut dit det, och tänkte bara ta passagerardörren också innan jag gick in och lade mig. Upprepade processen, men hann knappt vinkla rutan förrän den gick upp i rök i mina händer.
Har hört vad spänningar i glas kan ställa till med, men inte upplevt det förrän nu. Det tog verkligen ingen ansträngning alls..! Och mitt "ska bara" förlängde kvällen avsevärt. De av er som varit med om krossat säkerhetsglas vet att det hamnar ÖVERALLT, trots att dörren var vidöppen var hela bilen full av det, även förarsidan.
Såklart står jag dessutom på grus, så det är inte bara att sopa upp... och vi har katter som springer på gården, så det måste upp omgående. Så det var bara fram med skyffeln och kratta-skyffla-kratta-skyffla tills jag inte såg något mer glas. Tog ca 45 minuter..
Nu var klockan runt 11 på natten, och grannen har småbarn. Inte läge att börja väsnas med en dammsugare precis. Kollade schemat, började inte förrän 10 dagen därpå. Gött, hinner fixa resten på morgonen innan jobbet.
Hade som tur var en extra sidoruta liggandes fortfarande, så tryckte bara fast den i gummilisten över natten.
Gick in och lade mig.
Och vaknar 06:40 av att chefen ringer - vart någon miss i schemat, så jag behövs på plats hela dagen. Mumlar något ohörbart att jag är på plats så fort jag kan och ramlar ur sängen.
Frugans bil kan jag inte ta eftersom hon behöver den till jobbet själv. Och såklart är den röda 245an utlånad till min mamma just idag. Så vad gör man, kastar på sig kläder, sätter på kaffe och kastar sig ut med dammsugaren i högsta hugg. Dammsuger sätena, golvet och inuti dörren och får panikskruva dit mekanismen och trycka clipsen som håller rutan på plats. Rivstart iväg och hann till jobbet ca en timme efter samtalet. Kaffet kom väl till pass, kan jag nämna.
Så eftersom jag jobbar heldag har jag en timmes rast. Att äta tar en kvart. Vad gör man på resterande tid? Jo, självklart fortsätter man skruva.
Gillar verkligen dessa speglar.
(Rutramen är borta eftersom jag ville se hur det såg ut där under. Förbereder en liten genomgång. Såg helt okej ut, turligt nog, men där är lite grann som ska fixa innan den åker tillbaks på plats.)