3 februari 2020
Trådstartare
Hej, har en tidigare tråd där jag skrev att startproblemen löstes efter jag hittade en lös vakumslang men det var bara första gångerna den startade utan större bekymmer nu är problemet tillbaks, antagligen bara en tillfällighet.
Volvo 850 Glt B5254S
Den är riktigt segstartat kan tugga 30 sekunder innan han hoppar igång. När den väl startar märks inga problem, brukar starta betydligt lättare mha startgas men då går den dåligt på tomgången första 10 sekunderna som den är igång.
Bytt tändstift, läst felkoder och hittar inga. Mätt upp bränsletrycket nu och den hoppar från 0 till 40 psi(2.7 bar ish) direkt när man vrider på tändning, 30 minuter senare har den sjunkit till 34 psi(2.4 bar ish) och efter 1.5h till 26psi(1.8 bar). Helt säker på att det inte läcker vid tryckmätaren.
Detta är uppmätt vid bryggan via schrader ventilen.
Märks som sagt inga problem när den är igång och går man in på säg biltema i 30 min och ska starta den igen tar det som mest 3-5 sekunder.
2.7 bar är ju under de 3 som man förväntar sig, kan det vara så att pumpen är trött och inte orkar bygga trycket ordentligt eller?
Någon som kan rädda en från flera tusen i felsökning på verkstad?
Mvh
Senast redigerat av Raksob (3 februari 2020)