Fick tag i dessa tre godingar 🙂 Tyvärr inte originalplanscher men de är ju lite roliga att ha för det 🙂
Nu gäller de bara att hitta en plats att sätta upp dem på, eventuellt på ytterdörrens insida 🤔🤔
![https://www1.garaget.org/gallery/images/40/39471/39471-e636a183a956fe6a645ea4df86d34549.jpg]()
La på den nya skärmkanten och ritade ett rött streck där den tar slut, så jag inte skulle göra bort mig. Sen gjorde jag lite mer slitsar i skärmkanten och tryckte den på plats
![https://www1.garaget.org/gallery/images/40/39471/39471-dccb0ddeb1068908671f3a02f5f45b56.jpg]()
Jag vill inte vara den som är den, men det ser ju rätt bra ut trots allt tycker jag. Och jag är lite inne på att skippa en tokbreddning med stort luftintag mot kylaren 🤔 Mer om det längre ner.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/40/39471/39471-1d5a34919fef88519e2173a600570288.jpg]()
Med tanklocket jag hade med i förr-förra inlägget så får det plats inanför den svarta tuschringen med ganska god lutning till den nya bräsletanken. Endast en 4.5cm ring kommer vara synligt med det locket och kan bli rätt lovande trots allt, synd att det inte är låsbart bara.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/40/39471/39471-ea01dd26dd1116da3eecf26187e14d6b.jpg]()
Jo, apropå Naca scoop eller breddningshål in till kylaren som har vart diskuterade på olika sätt och vis innan.
Jag hade Björn Zetterman hemma hos mig för ett litet tag sedan och kikade på bygget för jag tänkte om han hade några idéer om skärmbreddningen. Jag tror dock att han och hans kompis tyckte GT40'n var mer intressant 😅 Hur som helst, han menade på att om jag kapar bort plåten bakom regplåten, mellan bakljusen, och sätter ett nät samt gör ett scoop ner till kylaren så kommer fläktarna mer än väl klara av att suga tillräckligt med luft för att klara av värmeutvecklingen som blir (3350m3/min styck vid optimalt förhållande). Om det skulle visa sig att inte räcka till, så skulle jag kika på naca scoop då, för han tyckte att det var lite synd att försöka sig på det redan nu och eventuellt trilskas för mycket i onödan innan man vet om det funkar eller ej som det är i dagsläget.
Så för stunden blir det att fixa till resten på arslet, se till att inga bensinångor kommer in till kupén, få till skärmbreddningen, slita loss motorn och byta packningar, se över kopplingen och bromsarma, kanske slänga på nån schysst grundfärg så den ser representabel och därefter se om Sfro har nån tid över 🙂
EDIT: Jag såg att jag råkade skriva 3350m3/min här ovanför, det är ju per h, dålig upplösning på ebay annonsen så jag tyckte de stod /min men de var /h. Så det är alltså 56m3/min per fläkt, dryga kubiken per sekund per fläkt vid optimala förhållanden 🙂
Mvh
Timmy