Jag har en Volvo 744 -88 som är reggad med en T5'a och BMW ZF låda som ska helrenoveras tills jag är 18. Bilen ska lackeras, rostlagas, underredsbehandlas med färg och rostskydd, få svart inredning med andra säten,... Visa mer
Igår anlände trimchipet, anpassat för 19t på 1.2 bar, ljusblå spridare, 3" avgas och bättre luftfilter. Ska enligt beskrivning ge ca 330hk och 460nm, får se om det stämmer om någon vecka..
Har gjort nya fästen i aluminium till oljekylaren så den döljs bakom kofångaren istället för att ha den synlig innanför grillen. Den sitter så att spoilerns original hål förser den med luft..
Nu är motorn klar och provstartad. Först hade vi ingen gnista men far min listade ut att jag satt kontakterna till styrboxen fel, vilket jag hade gjort eftersom att jag tog för givet att man bara kunde sätta de åt ett håll. Vi vände kontakterna och då startade bilen direkt, den verkade gå bra den stunden vi hade igång den och vi såg inga läckage!
När jag införskaffade bilen var inget handskfack monterat och styrboxen hängde i kattstrypare framför benen men nu har jag monterat styrboxen och JG-boxen på en alu-platta på baksidan av handskfacket så man slipper se kablaget.