Jaha det var ju långt jag kom med generator bytet! Suck.... när jag beställde så fanns det ingen bild. Men den skulle passa st200, jo tjena jag ser det nu tappa ja lusten med att byta stötdämparna. Men lusten kommer väl tbx snart igen misstänker jag får skicka tbx generatorn på måndag.
Haha ja precis, beställde fjäderben till min ST220 bak, mata in regnr och allt men fick hem något ja vet inte till vilken bil men inte till en ST220 iaf. Visade sig efter telefon kontakt att dom inte hade något som var kompatibelt till bilen. Så förstår inte grejen med att ange regnr, då vill jag ju bara få upp delar som passar just MIN bil.
Vad surt! Ja exakt, får se om mina stötdämpare passar då. Skulle inte förvåna mig om dom oxå är fel :p
Jaha det var ju långt jag kom med generator bytet! Suck.... när jag beställde så fanns det ingen bild. Men den skulle passa st200, jo tjena jag ser det nu tappa ja lusten med att byta stötdämparna. Men lusten kommer väl tbx snart igen misstänker jag får skicka tbx generatorn på måndag.
Den sidan är faktiskt kanon, jag har hittills inte varit med om att jag har fått grejer dom skickat, som varit fel. (om inte jag beställt fel då) Kan vara bra att hålla koll på om Du behöver andra grejer till bilen
Den sidan är faktiskt kanon, jag har hittills inte varit med om att jag har fått grejer dom skickat, som varit fel. (om inte jag beställt fel då) Kan vara bra att hålla koll på om Du behöver andra grejer till bilen
Idag fick jag äntligen hem generator nr2 och den ser mer riktig ut
Så börja skruva dit den direkt, bytte även kabelskor då dom andra var rätt dåliga.
[/url]
Här ser ni mitt specialverktyg :p fick tejpa leden och bulten så den hade rätt vinkel när man nådde fram till generatorn. Omöjligt att komma åt med händerna.
Tyckte bilen drog lite väl mkt åt höger igår kväll när jag var på väg hem. Stannade och insåg jag har punktering. Ventilen fanns inte kvar så den har flugit iväg, dessutom var jag så trött efter jag bytt dämpare så körde 5km hem med punktering. Ska åka till däckverkstad och se om dom har något däck hemma till mig
Tyckte bilen drog lite väl mkt åt höger igår kväll när jag var på väg hem. Stannade och insåg jag har punktering. Ventilen fanns inte kvar så den har flugit iväg, dessutom var jag så trött efter jag bytt dämpare så körde 5km hem med punktering. Ska åka till däckverkstad och se om dom har något däck hemma till mig
hahaha ja det kallar jag punktering när tillomed ventilen säger upp sig och flyger bort. Vilket jobb du har lagt ned på bilen.Kul o se at någon räddar den efter så många år. Vad var anledningen att någon ställde den i ett skjul och glömde bort den från början?Någon med ordentlig plånbok antar jag.
Kul iaf att se att du gör iordning bilen..det har den förtjänat.
hahaha ja det kallar jag punktering när tillomed ventilen säger upp sig och flyger bort. Vilket jobb du har lagt ned på bilen.Kul o se at någon räddar den efter så många år. Vad var anledningen att någon ställde den i ett skjul och glömde bort den från början?Någon med ordentlig plånbok antar jag.
Kul iaf att se att du gör iordning bilen..det har den förtjänat.
Tack! Ägaren som köpte den ny ställde in den i ett skjul pga dåligt hjullager i fram samt stötdämparna ibak. Och köpte en ny bil istället som var bränslesnålare då de bor 3 mil ut på landet. Dessutom är det väldigt dåliga vägar där så kan inte varit så skönt att åka st200 där varje dag då dämpningen verkligen är stenhård på dessa
Tänkte att jag skulle behålla den original, men ljuddämparna ibak har jag stört mig på att dom är så små, och låter inget så man får inte höra v6an som jag vill. Så då tänkte jag göra något åt det.
Så 2 simons slutrör med dämpning ska min bror få svetsa dit i helgen
Det har bara fungerat att öppna med fjärrdosan, ej att låsa eller öppna bagageluckan. Så öppnade den å kikade vad som är fel.
Där har vi felet, 2 knappar helt lösa. Så jag lödde fast dom igen (tänker inte visa bild på mina groteskt fula lödningar, jag borde inte äns få hålla i en lödkolv 🤣 ) men alla knappar fungerar nu
MEN den låter alldeles för mkt för mig nu, någon som vet om det gör stor skillnad att svetsa på en sådan här i kardantunneln? För det är raka rör nu förutom den lilla dämpningen i slutrören.