Som sagt gasen i sig är inte skadlig för systemet, men om någon annan än du själv eller nästa ägare kommer på att ni vill reparera systemet framförallt om man har i stopleak grejen så kommer det att bli en dyr affär,
Det som händer med att om man har i stopleak är att man kletar igen maskinen som verkstäderna har för att tömma/fylla och de får byta ut dessa. Därav som de inte tar i system med tång som har någon annan gas än r134a att göra. Nästa del av det är om en verkstad får in en bil med gasol i systemet så klassas den som miljöfarlig och skall destrueras därefter, ingen billig tömning eller avgift för att destruera detta kommer att ske,
Sen är det helt klart upp till var och än vad de vill lägga sina pengar på, men man kanske ibland skall se det under långa loppet vad kostnaden kan bli och inte vad den för tillfället är,
Sen manometern du har nu som precis är på rött du har eg ingen aning om hur många gram gas du har i systemet. Du ser ett tryck, absolut att det går att fylla ett system genom att enbart ha koll på trycket! Men vilken kvalitet är det på tryckmätaren som medföljer flaskan?
Skulle du lita på den tryckmätaren när du pumpade dina vanliga bilhjul? Känns den som att den skulle klara av en kalibrering och visa vettiga värden?
Med vänlig hälsning,