Följ Med på en Riktigt roligt resa med mig att bygga en Volvo PV Quattro som ska SFRO besiktas efter alla Deras regler Donatorbil är från en audi a6 v8 quattro Som ska bli uppskrämd
Update med motorn. Fick besked att främre bröstkåpa samt bakre kåpa finns inte pakningarna att få tag på utgått ur sortimentet 😴 så blir att knacka nya sådana. Inväntar paketet på delarna för motorn så fick måla blocket samt oljesumpen och motorfästena. 😀
Oj oj oj vad fint det blir! Sikatar du på någon speciell effekt i motorn eller bara på "så mycket som det går" ? 🙂
Nja vill ju hamna på 200hk ska lämna iväg kamaxlar till. Axelssons och porta o plana topparna inga värsting hästar men lär ju vråla lite allafall det e de jag vill 😀
Nja vill ju hamna på 200hk ska lämna iväg kamaxlar till. Axelssons och porta o plana topparna inga värsting hästar men lär ju vråla lite allafall det e de jag vill 😀
200 sugis-hästar utan några datorsystem och i en sådan lätt bil, det blir nog rätt skoj att köra det😁 👍
Nja vill ju hamna på 200hk ska lämna iväg kamaxlar till. Axelssons och porta o plana topparna inga värsting hästar men lär ju vråla lite allafall det e de jag vill 😀
200 sugis-hästar utan några datorsystem och i en sådan lätt bil, det blir nog rätt skoj att köra det😁 👍
Förhoppningsvis 200hk men sen när den ska bänkas så kanske den bara visar 100 pollar 😂
En vild fråga här. Har letat som en galning efter kolvringsgapet som audi rekommenderar för denna motorn. Någon som har någon susning? 🙂
Du bygger på en "gammal" 2.8 va? Ska se om jag kan hitta något... borde vara samma för 193hk maskinen som för 174hk, så då borde jag kunna få fram i datorn... Återkommer!
En vild fråga här. Har letat som en galning efter kolvringsgapet som audi rekommenderar för denna motorn. Någon som har någon susning? 🙂
Du bygger på en "gammal" 2.8 va? Ska se om jag kan hitta något... borde vara samma för 193hk maskinen som för 174hk, så då borde jag kunna få fram i datorn... Återkommer!
Japp det är 174 hästars motorn finns ju inget att hitta på nätet😅 jätte gärna skulle uppskattas massor, 😀😀
En vild fråga här. Har letat som en galning efter kolvringsgapet som audi rekommenderar för denna motorn. Någon som har någon susning? 🙂
Du bygger på en "gammal" 2.8 va? Ska se om jag kan hitta något... borde vara samma för 193hk maskinen som för 174hk, så då borde jag kunna få fram i datorn... Återkommer!
Japp det är 174 hästars motorn finns ju inget att hitta på nätet😅 jätte gärna skulle uppskattas massor, 😀😀
Jag hittar bara för 30V-snurran (de äldre bilarna med 12V-motorer är för gamla, de går inte in i systemet dessvärre...) men det är exakt samma kolvringssats till 12v som till 30v så det borde bara samma värden. Såhär säger rep-litteraturen på 30v i alla fall!
Du bygger på en "gammal" 2.8 va? Ska se om jag kan hitta något... borde vara samma för 193hk maskinen som för 174hk, så då borde jag kunna få fram i datorn... Återkommer!
Japp det är 174 hästars motorn finns ju inget att hitta på nätet😅 jätte gärna skulle uppskattas massor, 😀😀
Jag hittar bara för 30V-snurran (de äldre bilarna med 12V-motorer är för gamla, de går inte in i systemet dessvärre...) men det är exakt samma kolvringssats till 12v som till 30v så det borde bara samma värden. Såhär säger rep-litteraturen på 30v i alla fall!
Japp det är 174 hästars motorn finns ju inget att hitta på nätet😅 jätte gärna skulle uppskattas massor, 😀😀
Jag hittar bara för 30V-snurran (de äldre bilarna med 12V-motorer är för gamla, de går inte in i systemet dessvärre...) men det är exakt samma kolvringssats till 12v som till 30v så det borde bara samma värden. Såhär säger rep-litteraturen på 30v i alla fall!
Tråkiga update på pvn. Har mätt och slipat kolvrings gapet på alla kolvarna. Inväntar ramlagerna så jag kan montera veven så. Man kan sätta ihop. Blocket 🙂 Tusen tack Cuefa för informationen 😀