Följ Med på en Riktigt roligt resa med mig att bygga en Volvo PV Quattro som ska SFRO besiktas efter alla Deras regler Donatorbil är från en audi a6 v8 quattro Som ska bli uppskrämd
Har du planer på att bredda skärmarna också eller nöjer du dig med det i mitten?
Blir nog att jag kommer kapa dom ochså och breddar dom men allt beror på vilka fälgar jag kommer över 😋 tiden får utse det 🙂 men bakskärmarna kommer breddas då det ska komma sidesteps på den. 🙂
Har du planer på att bredda skärmarna också eller nöjer du dig med det i mitten?
Blir nog att jag kommer kapa dom ochså och breddar dom men allt beror på vilka fälgar jag kommer över 😋 tiden får utse det 🙂 men bakskärmarna kommer breddas då det ska komma sidesteps på den. 🙂
Blir nog görbra när det blir klart! Själv tycker jag att pv:n ser lite bättre ut med lite breddning i skärmarna (3-5 cm per sida)👍 dock 10+ cm vet jag inte😂
Blir nog görbra när det blir klart! Själv tycker jag att pv:n ser lite bättre ut med lite breddning i skärmarna (3-5 cm per sida)👍 dock 10+ cm vet jag inte😂
Haha ja man får se när. Man kommit så. Långt i bygget ska focusera på att få skalet svetsat nu sen kapa ur golvet och börja lägga lite balkar 🙂😀
Haha ja man får se när. Man kommit så. Långt i bygget ska focusera på att få skalet svetsat nu sen kapa ur golvet och börja lägga lite balkar 🙂😀
Såklart! Men det är skoj att drömma sig fram i tiden😂👍 man måste ju ha något att bygga efter, någon vision 🙂
Fick svetsat ihop taket idag. Väldigt pilligt för att få rätt kruva på själva pv karossen men det gick till slut 🙂. Nu ska jag spåna på min konstruktion av bakrutan om jag ska ha en stor bakruta eller om jag ska två dela den? Vad tycker ni? Ska köra mer leksan bakruta.
Ser riktigt bra ut det där! Personligen tycker jag att delad ruta ser bättre ut, speciellt med delad framruta, dock så kan det ju bli jobbigare att kolla ut genom
Ps, den blir nog väldigt avlång med breddningen om du inte har någon mittstolpe, så jag skulle gått med delad om det var mitt bygge😁
Senast redigerat av Oskar_Thompson (12 augusti 2020)
Ser riktigt bra ut det där! Personligen tycker jag att delad ruta ser bättre ut, speciellt med delad framruta, dock så kan det ju bli jobbigare att kolla ut genom
Ps, den blir nog väldigt avlång med breddningen om du inte har någon mittstolpe, så jag skulle gått med delad om det var mitt bygge😁
Märkte ochså det idag när jag mättade o hade mig med bakrutan så det blir delad bakruta 🙂
Hänt en del med pvn nu ikväll Fick svetsat klar min rutram tycker den blev endå rätt fräck . Fick breddat och svetsat plåten under bakluckan ochså ikväll. Nästa projekt är att bredda bakluckan på två sidor så orginal låsanordning ska fungera med audins centrallås är det tänkt.