Tänkte ut och åka lite tefat efter bilen ikväll på en parkering och var bara lite fundersam på vad farbror polisens reaktion skulle vara om man har maximal otur och dom tittar förbi. Böter? Varning? Körkortsindragning? Vad tror ni? Vilken "lag" bryter det mot? Nån som har någon "erfarenhet" tefat/pulkadragning och poliser?
finns nog en massa dom kan anklaga dig för.. vårdlöshet ev. även grov sådan då det är synnerligen livsfarligt.. Allmänfarligt beteende finns d väl nåt som heter me.. sen finns d säkert några till..
Jag åkte snowracer bakom bil senast för 2 timmar sen! Va inte så tråkiga, man får va barn ibland men vi åkte på ett industriområde där de är dött på andra bilar. Jag tror du får en tillsägelse.. jag skulle iaf aldrig skriva på en bot ang det.
Jag åkte snowracer bakom bil senast för 2 timmar sen! Va inte så tråkiga, man får va barn ibland men vi åkte på ett industriområde där de är dött på andra bilar. Jag tror du får en tillsägelse.. jag skulle iaf aldrig skriva på en bot ang det.
Nej och vi kommer ju ta det rätt lugnt asså, kommer ju inte vara över 30kmh och det är rät tavlägset också. Böter är egenltigne inga problem, vi är ett par stycken som splittar den i så fall. Värre är det ju om körkortet ryker.
Jag vet några stycken härifrån som åkte pulka bakom en bil förra året! Han som åkte i pulkan åkte rätt in i ett elskåp och blev förlamad och har men för livet och han som körde blev av med körkortet! Inte så kul för någon utav dem
Fy fan finns nog inget roligare åkt på en pulka i 120km/h bakom min gammla bmw jävla va roligt tänkte jag skulle åka lite i år me nu när vi har lite snö, men kör på industriområden inte så mycket poliser där..
Åkte snowracer förra helgen efter bil det är ganska skojj körde på industri området. Sa till polaren nu tar vi det lungt va? adå jag ska inte köra så fort Visst inte åkte i ca 70 men det var lungt känndes inte alls fort. Så ta det lungt bara fördelen är ju att åker man Snowracer kan man ju styra lite iaf det är ju inte så lätt med tefat. Åker man dit så blir det säkert vårdslöshet i Trafik eller nått men det är det ju värt. Man måste ju skojja till tillvaron någon gång ibland och göra ngt (galet).
PS 120km/h med pulka haha 70 var ju töntigt då vi ville inte åka snabbare på en 50 sträcka med kassa vinterdäck.
Fy fan finns nog inget roligare åkt på en pulka i 120km/h bakom min gammla bmw jävla va roligt tänkte jag skulle åka lite i år me nu när vi har lite snö, men kör på industriområden inte så mycket poliser där..
kul om bmw'n bromsat.. och du smällt i bilen bakifrån i 120 km/h med pulkan.. då är de plötsligt inte så roligt längre... Försöker bara påpeka att va försiktiga Säkerhet går alltid först
Kom just hem, med både livet, körkortet och plånboken i behåll. Vi flyttade runt lite mellan olika ställen för säkerhets skull och tog mig en titt på hastighetsmätaren och tror inte vi översteg 40 nån gång, som sagt. Vi kör relativt lugnt att dömma av er andra i kommentarerna. Men allt gick väl iaf och galet roligt, som alltid .
när jag gick på högstadiet ..3 år sedan så var det 2 killar som satte på en pulka på en honda mt5 ...åkte runt i 10 min sen komm polisen snackade om hur farligt det var och gav dem varsin 800kr bot ..men det var på moped ... tror det blev Vårdslöshet i trafik för dom.. så jag tror kortet kan nog ryka för föraren
hihi åkte i sommras efter polarens golf gti. heh tror ingen har gjort en 0 - 100 acc i plastback lika fort som ja gjorde då ojoj vilka jävla idiotier man höll på med.
Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Håll er i skogen elle på ett industriområde, då ede väl inte farligare än att åka skoter.... Använd skydd å insidan av huvve, då e de bara roligt...
Häruppe har vi de så förspänt att vi har en nedlagd militärflygbas runt hörnet, där finns de alltid plats för de mesta inom vinterbilskörning så där leker vi varje vinter
Åkte snowracer förra helgen efter bil det är ganska skojj körde på industri området. Sa till polaren nu tar vi det lungt va? adå jag ska inte köra så fort Visst inte åkte i ca 70 men det var lungt känndes inte alls fort. Så ta det lungt bara fördelen är ju att åker man Snowracer kan man ju styra lite iaf det är ju inte så lätt med tefat. Åker man dit så blir det säkert vårdslöshet i Trafik eller nått men det är det ju värt. Man måste ju skojja till tillvaron någon gång ibland och göra ngt (galet).
PS 120km/h med pulka haha 70 var ju töntigt då vi ville inte åka snabbare på en 50 sträcka med kassa vinterdäck.
Jag har åkt snowracer i 100, och det känns myyycket fortare än 70, så 120 vill jag inte änns tänka på. en lagom hastighet är 40 tycker jag, då går de kontrollerat fort men inte för sakta!
Kör man på lämpåliga vägar är de inte ett dugg ofarligare än att tex åka ring/skidor efter en båt i samma hastighet, som är helt accepterat.
Om någon vid förande av motordrivet fordon eller spårvagn gör sig skyldig till grov oaktsamhet eller visar uppenbar likgiltighet för andra människors liv eller egendom, döms för grov vårdslöshet i trafik till fängelse i högst två år. Lag (1994:1416).