Här har de stått still ett tag, dåligt med motivation men nu börjar stressen komma över å få plats i garaget till andra bilar som ska rulla i sommar så nu måste ja lägga på ett kol så denna kan ställas bort en stund sen.
Mattade iaf ner undersidan med skotte duk. Sen åkte ytterligare 2 lager med klarlack på, 4 rikliga vändor borde skydda lite mot stenskott iaf. Boddy målades i hjulhusen.
Har monterat luftbälgarna bak nu. Då de är bytt bärarmar bak så fick ja kapa och svetsa lite istället för att bara bulta allt som man kan göra då de är original.
Tog dom övre fästena på jobbet och fräste upp ett hål för luftslangen.
Karossen på g tillbaka. Samma procedur som tidigare med hjälp av ställningen och spelet. Fick stoppa tillbaka elhärvan i bilen först för den måste monteras inifrån och kontakterna till växellådan är trånga att komma åt när allt är på plats men de gick fint.
Fy fan så jävla snyggt det blir. Ett bygge som du kan vara jävligt stolt över!
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Kom över 2 fälgar med custom offset, 20x10 som breddar 6.25" utåt, dessa är special tillverkade av american racing. Nu blir det att korta bakaxeln så man får dit dom sen köpa likadana fram fast 20x8.5 med standard offset. Allt är sprillans nytt och däcken är 295/30.
En bekant i Norge hade fått tag i dom och skickade bilder på dom till mig för skoj skull och jag var snabb å lägga ett bud och lika snabb på fixa frakt så 26 timmar från att ja fick bilderna skickade till mig så var dom hemma. Rätt bra för å va 112 mil bort och i ett annat land
E normalt inget fan av bauta-hjul på äldre jänkare, men American Racing e fan svårt att göra fel med 👍🏼 Nice find! 🤜🏼🤛🏼