Tack så mycket för all feedback! Krymp och sträcken är underbar att ha! Skulle bara haft en sick å fals också, den som vill bli av med en får skicka et meddelande
Ska försöka slipa rent den övre rutramen, den är inte lika angripen så den får va orörd i övrigt sen blir de rost omvandlare och epoxy är tanken.
Får se hur ja ska göra med nedre rutramen, om ja ska tillverka den själv eller om jag ska använda de jag kapa ur från en brunnen torped ja hade... har iaf sparat rutramen från den.
Instrumentbrädan har slagit sig så den går inte flytta över utan de blir en skarv tyvärr .
frän modell ja gillar CUPE modeller nått visst me dom kul när allt ä nytt å bytt ut slit delarna ,ja har själv en impala 77 cupe sälsynt modell, lycka till me bilen,
Hej , jag har jobbat med plåtrenoveringar i 35 år och måste lyfta på hatten! Otroligt att du verkligen inte har gjort ett liknande jobb tidigare... proffsigt upplagt. Jag har nyligen plåtat upp en 66 impala ss med ganska identiska rostskador så jag vet vad det innebär...det är inte så lätt som du får det att se ut....
Har bestämt mig för att göra den sista svetsningen när karossen sitter i vagga så nu har jag börjat rensa allt som är kvar på karossen som broms servo, värme paket osv.
En del hål som inte används i torpeden ska läggas igen. Försökt märka upp alla dom så man kommer ihåg vilka de gäller.
Kunde inte låta undersidan på instrument brädan få vara rostbrun å ful å den gamla elen se ut som den gör....
Så ja beslöt mig för att riva ut hela elsystemet...
All el till motorn är fin och ordentligt draget, vilket är kul se men mindre roligt riva ut. Hade vart kul med en kontakt torpeden också så man slapp dra allt igenom hålet som är gjort, måste nog forska lite i de.
Ser lätt deprimerande ut när man tryckt in allt... försökt märka upp alla kontakter så man kanske får ihop de sen igen också. Gamla härvan ska lindas om så förhoppningen är att de ska synas så lite färgade kablar som möjligt under och vara snyggt draget samt att man kommer kunna få färg överallt där under!
jao de finns en firma i södra sverige som bygger nye el system efter önskemål av utrustning de va inte så dyrt heller , men kommer inte ihåg va dom heter men ja ska lusske lite så får du reda på de lag tänkte byte i min me,,
Framskärmen var också lite rostig, längst ner där dom flesta jänkare kexar. Sitter ju rätt utsatt, och de är dubbel plåt så de är väl inget konstigt. Försökte slipa å borsta så rent de bara gick å sen Pensla på 2 vändor med rostomvandlare och sen zinkgrund.