Undersidan på bakskärmen har fått lite svets också!
Torpedväggen har fått några hål igenlagda som inte används längre (hoppas jag:rolleyes: ) tydligen stansar vi en del schims brickor på jobbet som passade ypperligt för å lägga igen hålen med, fick slipa ur en del hål liiite för å få in brickan men de går ju fort.
Nu är karossen så gott som färdigsvetsad, ska bara gå igenom allt under å finslipa några punkter innan de ska mattas ner och börja grunda å kitta lite! Är kvar att laga dörrar och 1 skärm sen men de blir senare... svetsen ska få vila lite nu iaf hoppas jag!
nyår är över och bakfyllan har lagt sig. Justerade lite kring luftutblåsen till rutan, svetsade lite för fort där så det drog ihop sig och blev fult men de löste sig med ett snitt i ändan å mer svets så de drog ut sig åt rätt håll. Blev betydligt bättre iaf.
Här näst så slipas de svetsar lite här och var samt kollar så jag inte missar något. Tanken är att försöka få på färg å kit i veckan, iaf på insidan.
Hade ju tänkt låta innertaket sitta meeeen så kändes de ändå som att de skulle se sunkigt ut i slutändan mot ny inredning samt att de hade varit skönt få måla insidan på taket och sätta riktig modern asfaltmatta istället för filten som är där nu.
Var dock ett jäkla skitgöra å skrapa lös den gamla isoleringen och limmet men ja är på god väg iaf.
Har även tagit ut sidorutorna bak som ja av någon dum anledning sparat på plats samt skyddat under hela renovingen även fast ja mest troligt kommer byta dom, men ja ska skrubba upp dom och se vad skick dom är i egentligen.
Bände även lös kromet på dropplisterna, läser man på nätet tycker folk man ska låta dom vara å bara maskera dom till lack så man inte förstör dom, men nog är de ju som skönt få ta lös dom ändå, är spännande varje gång men tar man de bara lugnt går det bra få lös dom. Får bara hoppas de kommer gå bra få dit dom igen efter lack men de ska nog gå de med.
Min vän fick komma å hjälpa mig med målningen så gjorde jag det jag är bäst på, agera levande strålkastarstativ
Närmare 2 liter färg gick åt å bilen har nog fått färg på mer ställen än när den lämnade fabriken. Hela bilen kommer att kläs invändigt med asfaltmatta så mitt kittande som tyvärr syns är gjort av en riktig rookie får lov att duga sådär för de kommer hamna under klistrade mattor tack å lov. Får se till å lyckas bättre på underredet