4283
Sök

Varning för: ENGINE PARTS ONLINE LIMITED

4 Inlägg
9 december 2020
Trådstartare
Hej!

Jag har idag skickat in två stycken anmälningar om bedrägeri till polisen i Sverige resp UK. Firman det rör heter ENGINE PARTS ONLINE LIMITED och har website www.enginepartsltd.online. Som synes en rätt ok website för en firma i Hull som fokuserar på motorpaket och distribution av desamma. Allt fungerar också väl, beställningarna funkar, du får betala som du skall, du får bekräftelser och till och med kontakterna därefter fungerar som de skall! Men, efter att de missat och skjutit fram lev datum, missat detta och sedan slutat kommunicera är det ju bara att inse Jag är Lurad! (Björn Rosenström spelar konstant nu).

Så, passa er för denna firma! Fick kontakt med dem via deras annonser på eBay.co.uk. Skapligt sur :-(

Mvh,

//Fredrik

6 158 Inlägg
9 december 2020
Synd det är en blåsning för de hade riktigt bra priser på motorerna. Kanske lite misstänkt bra...

Fri fart för ett fritt folk!
14 343 Inlägg
9 december 2020
Utmarks-Loke skrev:
Synd det är en blåsning för de hade riktigt bra priser på motorerna. Kanske lite misstänkt bra...

skulle tro det..   en v10 bmw M maskin kostar från 100k här i sverige   under 40k där då är det något skumnt

Kör fort så hinner inget hända...

6 158 Inlägg
9 december 2020
Ja, eller en LS3 med 6-växlad manuell låda från 2011 Camaro för 3200 pund, den hade jag gärna köpt. Hade passat bra i min 240.

Fri fart för ett fritt folk!
14 343 Inlägg
9 december 2020
Utmarks-Loke skrev:
Ja, eller en LS3 med 6-växlad manuell låda från 2011 Camaro för 3200 pund, den hade jag gärna köpt. Hade passat bra i min 240.

jo har suttit kollat runt lite och hittade iaf bilderna på rb26 som dom själva kallar rb28  antar att dom läser innantill..  https://www.gtr.co.uk/threads/rb26-hks- … ne.464473/

kan iof vara så att dom ska sälja den åt en vän.. men betvivlar det

dom mesta bilderna får jag en känsla av att dom är från usa...

Subaru motorn är ju i mint skick och för bra skick för att ha suttit i någon bil alls..

Kör fort så hinner inget hända...

Smidd i rostigt stål
933 Inlägg
10 december 2020
Har du betalt med PayPal eller VISA/Mastercard så kan du få tillbaka dina pengar.. en liten process men det går efter man gjort en anmälan

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***

2 337 Inlägg
10 december 2020
Köpte en växellåda från usa för några år sen. Betalade med paypal. Pengarna drogs men lådan skickades aldrig iväg. Kontaktade säljaren flera gånger men fick aldrig svar.

Tiden gick och inget hände. Jag skickade mail till paypal och frågade om dem kunde hjälpa mig. Dem vill ha så mycket information som bara möjligt, så jag delade med mig av allt jag hade. Dem bad mig vänta några dagar till och om jag ännu inte fått kontakt med säljaren så skulle jag höra av mig igen.

Dagarna gick och såklart inget från säljaren i usa. Jag kontaktade paypal igen och dem skulle nu själva försöka ta kontakt med säljaren. Efter en vecka får jag mail från paypal att dem inte heller kunnat få kontakt med säljaren. Dem hade därför tagit tillbaks pengarna som jag skickat till hans paypal och satt tillbaks det på mitt konto.

Ni på paypal ska ha ett stort beröm, den supporten uppskattades enormt.

Av denna anledningen försöker jag använda paypal när det handlar om större mängder pengar.

Såhär 4 år senare kan jag meddela att det aldrig kom någon växellåda, så jag blev blåst.

6 158 Inlägg
10 december 2020
Xebers76 skrev:
Köpte en växellåda från usa för några år sen. Betalade med paypal. Pengarna drogs men lådan skickades aldrig iväg. Kontaktade säljaren flera gånger men fick aldrig svar.

Tiden gick och inget hände. Jag skickade mail till paypal och frågade om dem kunde hjälpa mig. Dem vill ha så mycket information som bara möjligt, så jag delade med mig av allt jag hade. Dem bad mig vänta några dagar till och om jag ännu inte fått kontakt med säljaren så skulle jag höra av mig igen.

Dagarna gick och såklart inget från säljaren i usa. Jag kontaktade paypal igen och dem skulle nu själva försöka ta kontakt med säljaren. Efter en vecka får jag mail från paypal att dem inte heller kunnat få kontakt med säljaren. Dem hade därför tagit tillbaks pengarna som jag skickat till hans paypal och satt tillbaks det på mitt konto.

Ni på paypal ska ha ett stort beröm, den supporten uppskattades enormt.

Av denna anledningen försöker jag använda paypal när det handlar om större mängder pengar.

Såhär 4 år senare kan jag meddela att det aldrig kom någon växellåda, så jag blev blåst.

Man kan ju hoppas bedragaren redan hade köpt något för pengarna han fick av dig, och sedan fick problem när pengarna drogs tillbaka till dig så han inte kunde betala

4 Inlägg
11 december 2020
Trådstartare
Bra tips! Som sagt, det var väl för bra. Jag var precis på väg att köpa en bil där detta motorpaket hade passat perfekt = slog till lite väl snabbt. Trist att jag inte tog det via eBay och PayPal utan att det var jag som propsade på att få se en riktig site... Hobbyprojektsfonden tog mycket stryk!

Sök