2 april 2021
Trådstartare
Tänkte att jag testar göra en projekttråd på min motorcykel. Hoppas inte den blir nedtagen, sett andra göra projekt på sina motorcyklar så borde gå.
Iallafall, var och hämtade en motorcykel som jag fick i 20 års present av min pappas farbror förra veckan.
Det är en Kawasaki 750 ltd H2 -81:a
4 cylindrig motor, runt 74hk ska det va i den. Vad jag fått fram så va den modellen den 750in med mest hästkrafter på den tiden.
Har suktat efter den i några år, men aldrig riktigt frågat om den. Men för några veckor sen va jag där och frågade lite om den och sa att jag gärna ville köpa den, och han sa att ja kunde komma o kolla på den. Åkte dit förra veckan, och han sa att jag fick den i 20 års present, eller ett stort påskägg😂.
Lastade på den på släpet och åkte hem med den.
Egentligen inget större fel på den. Stått på samma ställe i en lada i 20 år, startad en gång för ca 12-13 år sen. Blev undanställd för att förgasarna flödade över och blev aldrig åtgärdat. Så ett riktigt barnfind kan man säga.
Planen är att det ska bli en orginalrenovering, då jag vill ha den som en fin välputsad veteranare.
Då jag ligger inne i lumpen just nu, och i coronatider så får vi inte åka hem lika ofta, så finns det inte så mycket tid till att fixa på den, men gör så mycket jag kan så ofta jag kan. Sen är detta ett långtidsprojekt och eftersom jag inte får ta tungt mc-kort föräns jag är 24 så har jag inte så bråttom.
Aja vi tar de som de kommer, ska försöka uppdatera så mycket jag kan, detta är även mitt första riktiga projekt, och även första tråden på garaget så de får ni ha överseende med.
Senast redigerat av Sam01 (2 april 2021)