Okej, nu har vi varit iväg, jag och min käre far
Vi åkte till Skoda södertälje och tyvärr hade det skett ett missförstånd och bilen som jag hittat var redan såld sedan i tisdags. Men vi kollade in den och den var precis som jag önskar! Såg också lite lyxig ut trots sitt märke: en Skoda Fabia Combi 2018 som gått ca 2500 mil med backkamera.
Bilen hade lagts ut för billigare pris än vad den skulle säljas för så den blev såld för 145k ca.
Kortfattat så hjälpte bilhandlaren oss med att leta efter ett alternativ och det fanns en kopia av denna bil som gått 2000mil längre i Skoda täby. Så jag slog till på den(!!!) och fick begagnade vinterhjul på köpet, betalade 130k för den och bilhandlaren/säljaren var såååå schysst och trevlig! Är så nöjd! Bilen verkar dock ha lite streck-liknande märken på förarsätet och det luktade hund (därför ska de rekondera bilen) och kanske inget armstöd som den jag tänkte köpa hade. Men det är smågrejer.
Det blev avbetalning via det som ordnas av Skoda/VW koncernen och vet inte om man får göra avgiftsfria insättningar, jag hoppas det för jag tog 6år avbetalning....... (Ej rest-skuld också tack vare er). 4% ränta fick jag.
Så jag hoppas jag kommer kunna betala av lånet tidigare utan att betala extra, annars blir jag besviken.
Men om det är så att jag kan göra avgiftsfria insättningar så är jag nöjd till 110% och skulle verkligen rekommendera dem till andra!
Tack så jättemycket för att ni svarade på alla mina frågor och kom med inputs och svar, jag är sååå tacksam och det har varit kul att hänga här. Jag lär "lurka" runt lite, men nu som bilägare istället. (hämtar den kanske mot slutet av nästa vecka då den ska rekondas och flyttas till Skoda södertälje).
Länken till bilen är borttagen men klistrar in en bild!