Strunt i gamla bilen - jag behöver ha tips på en som kan ersätta den.
- Driftsäker - ”Snål” - Gärna åtminstone typ liknande komfort och känsla av lite tyngd.
Är Toyota generellt bra? Eller är en corolla alltid bättre än en avensis till exempel? Aygo är för liten, kanske en Yaris skulle kunna funka storleksmässigt. Men ska nog vara en 5-dörrars oavsett märke å modell.
Strunt i gamla bilen - jag behöver ha tips på en som kan ersätta den.
- Driftsäker - ”Snål” - Gärna åtminstone typ liknande komfort och känsla av lite tyngd.
Är Toyota generellt bra? Eller är en corolla alltid bättre än en avensis till exempel? Aygo är för liten, kanske en Yaris skulle kunna funka storleksmässigt. Men ska nog vara en 5-dörrars oavsett märke å modell.
Kommer inga bilder på det gamla vrålåket.
Toyota är allmänt bra hade dock undvikit aygo pga storleken
Hmm, för satan, behåll 850,n(Facklan) - ställ in i nåt garage. De flesta har självantänt, eller blivit uppeldade av sina trötta ägare. Låt skiten stå några år, så blir det värde på den bilen. Sen köper du en jappsare eller en Korean o dina problem e´borta.
Hmm, för satan, behåll 850,n(Facklan) - ställ in i nåt garage. De flesta har självantänt, eller blivit uppeldade av sina trötta ägare. Låt skiten stå några år, så blir det värde på den bilen. Sen köper du en jappsare eller en Korean o dina problem e´borta.
mvh/husse
För kostsamt med garageplats - men någon får gärna köpa den som objekt när vi hittat ny.
Eller varför inte en Mondeo? dom är iskalla på begagnatmarknaden och man bör få mycket "bang for the bucket"
Just begreppet ”iskall på marknaden” ska man undersöka djupare. Om en person är synnerligen ointresserad av att något ska vara ballt, coolt, inne eller anses vara top notch så är det ett mycket bra sätt att köpa extremt undervärderade bilar.
Jag brukar slänga in Rover i leken. En 75a är helt klart inom budget men de är inte snåla. Däremot en så ny Rover 45 som möjligt kan vara rena vinstlotten. ”Iskall på marknaden” på grund av framförallt okunskap och fördomar.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
en 1.8 som kan dra mycket olja plötsligt =motorblockbyte. Jag tror motorn heter AZZ. Toyotas svarta får.
Brådhis skrev:
Visst satt den väl i Toyota Carina också?
Möjligt. Kan finnas i Avensis också. Man får kolla upp vad motorn har för modellbeteckning. Det är främst tveksamt servade som drabbas, men inte uteslutande.
Enda undantaget jag känner till hos Toyota som bör undvikas. Annars klockrena funktionsmässigt.
Jag skulle säga en S60/S80 eller V70N 2004 eller nyare.
Finns många välfungerande för 20kkr. Höga mil? Javisst, än sen då? Det kvittar på dom.
Håller med om de modellerna, men V70N faller nog på skatten om den måste ligga under 2000kr/år. 140hk ligger på 2500 och 170hk på 3000. Turbos nått liknande.
Svårt att slå golfen i komfort tycker jag, känns som en stor bil... Men jag hade nog aktat mig för denna, har själv servat en golf 1,6 Fsi från 2004 under de senaste åren. Några problem: Massor av rost, trasiga fönsterhissar, trasig motor till vindrutetorkare, absmotor/hydralblock trasigt, byte växellåda, problem med nox-sensor, hoppande kamkedja samt ryckig gång sedan bilen var ny typ Inget av detta är billigt att fixa om du inte kan mecka själv, dessa är typ standardfel på golfen...