Ny på bmw e36 Häromdagen så märkte jag att jag kan lägga i växel, ja i alla från P till 2 utan att Trycka ner Bromsen, ska en E36a ha "låset" till automatlådan eller inte?
Ny på bmw e36 Häromdagen så märkte jag att jag kan lägga i växel, ja i alla från P till 2 utan att Trycka ner Bromsen, ska en E36a ha "låset" till automatlådan eller inte?
Isf vad göra för fixa
det är väll växelväljaren som har spärren i själva spaken.. man ska inte kunna dra spaken från P till något annat läge utan att trycka in knappen på växelväljaren.. men att det hänger ihop med bromsen har jag aldrig märkt på någon automat bil.
jag har alltid kunnat lägga i växlar på samtliga automatbilar utan att bromsa.. det är ju ganska optimalt. men det är ju svårt att göra en N till D på varvstoppet utan den funktionen
Ny på bmw e36 Häromdagen så märkte jag att jag kan lägga i växel, ja i alla från P till 2 utan att Trycka ner Bromsen, ska en E36a ha "låset" till automatlådan eller inte?
Isf vad göra för fixa
det är väll växelväljaren som har spärren i själva spaken.. man ska inte kunna dra spaken från P till något annat läge utan att trycka in knappen på växelväljaren.. men att det hänger ihop med bromsen har jag aldrig märkt på någon automat bil.
jag har alltid kunnat lägga i växlar på samtliga automatbilar utan att bromsa.. det är ju ganska optimalt. men det är ju svårt att göra en N till D på varvstoppet utan den funktionen
Skulle nog säga att i princip varenda modern bil har denna spärr i P-läget. Den äldsta bil jag kan minnas att jag haft det på var min 960 -91.
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/
Ny på bmw e36 Häromdagen så märkte jag att jag kan lägga i växel, ja i alla från P till 2 utan att Trycka ner Bromsen, ska en E36a ha "låset" till automatlådan eller inte?
Isf vad göra för fixa
det är väll växelväljaren som har spärren i själva spaken.. man ska inte kunna dra spaken från P till något annat läge utan att trycka in knappen på växelväljaren.. men att det hänger ihop med bromsen har jag aldrig märkt på någon automat bil.
jag har alltid kunnat lägga i växlar på samtliga automatbilar utan att bromsa.. det är ju ganska optimalt. men det är ju svårt att göra en N till D på varvstoppet utan den funktionen
Har nog inte förstått varandra... Självklart från ex N till D ska gå utan broms..
Men har du bilen i P o ska växla vidare har aldrig gått i mina bilar, om man ej trycker broms samt knapp (om finns)
Ny på bmw e36 Häromdagen så märkte jag att jag kan lägga i växel, ja i alla från P till 2 utan att Trycka ner Bromsen, ska en E36a ha "låset" till automatlådan eller inte?
Isf vad göra för fixa
det är väll växelväljaren som har spärren i själva spaken.. man ska inte kunna dra spaken från P till något annat läge utan att trycka in knappen på växelväljaren.. men att det hänger ihop med bromsen har jag aldrig märkt på någon automat bil.
jag har alltid kunnat lägga i växlar på samtliga automatbilar utan att bromsa.. det är ju ganska optimalt. men det är ju svårt att göra en N till D på varvstoppet utan den funktionen
Har nog inte förstått varandra... Självklart från ex N till D ska gå utan broms..
Men har du bilen i P o ska växla vidare har aldrig gått i mina bilar, om man ej trycker broms samt knapp (om finns)
av förklarliga skäl har jag haft väldigt få bilar med automat eftersom jag föredrar bilar som fungerar men kan inte minnas att jag behövde bromsa på dom 3st 855or jag haft med automat.. men samtidigt är det ju normalt förfarande att man alltid har foten på bromsen när man startar en bil och ska åka iväg.. det är ju sunt förnuft att när handbromsen släpps och man ska köra iväg har man så klart bromsen intryckt.. men jag har bytt både låda och spaken på åtminstånde en 850 med automat och där satt det inget som var förbundit med bromsen vad jag kan minnas men kan ju ha fel. det var ju 2017 så det var inte i går
det är väll växelväljaren som har spärren i själva spaken.. man ska inte kunna dra spaken från P till något annat läge utan att trycka in knappen på växelväljaren.. men att det hänger ihop med bromsen har jag aldrig märkt på någon automat bil.
jag har alltid kunnat lägga i växlar på samtliga automatbilar utan att bromsa.. det är ju ganska optimalt. men det är ju svårt att göra en N till D på varvstoppet utan den funktionen
Har nog inte förstått varandra... Självklart från ex N till D ska gå utan broms..
Men har du bilen i P o ska växla vidare har aldrig gått i mina bilar, om man ej trycker broms samt knapp (om finns)
av förklarliga skäl har jag haft väldigt få bilar med automat eftersom jag föredrar bilar som fungerar men kan inte minnas att jag behövde bromsa på dom 3st 855or jag haft med automat.. men samtidigt är det ju normalt förfarande att man alltid har foten på bromsen när man startar en bil och ska åka iväg.. det är ju sunt förnuft att när handbromsen släpps och man ska köra iväg har man så klart bromsen intryckt.. men jag har bytt både låda och spaken på åtminstånde en 850 med automat och där satt det inget som var förbundit med bromsen vad jag kan minnas men kan ju ha fel. det var ju 2017 så det var inte i går
850 har inte detta. Däremot har S70/V70/C70 det.
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/