Ta dej till nån bilradiohandlare och lyssna själv. Finns ingen här som kan tala om för dej vad du skall ha. Kan rada upp massa olika basar, men om du gillar dem vet ju inte jag, inte någon annan heller mer än du själv.
Men anledningen är att jag bor långt utanför , men jag ska bygga en egen låda. Men tänkte höra med er , vissa har ju faktiskt erfarenhet av bilbasar här.. Så ge förslag
Ta dej till nån bilradiohandlare och lyssna själv. Finns ingen här som kan tala om för dej vad du skall ha. Kan rada upp massa olika basar, men om du gillar dem vet ju inte jag, inte någon annan heller mer än du själv.
Blir så trött på sånna frågor *suck*
Jo men han vill antagligen ha referenser till bashögtalare som rekommenderas. Dock undrar jag vad det är för bas du är ute efter, mid- eller subbas? Storlek? Vill du ha en högtalare som kan spela högt OCH välljudande eller räcker det med högt? Det finns självklart gränser för vad man får för 2000 kr.
Jo men han vill antagligen ha referenser till bashögtalare som rekommenderas. Dock undrar jag vad det är för bas du är ute efter, mid- eller subbas? Storlek? Vill du ha en högtalare som kan spela högt OCH välljudande eller räcker det med högt? Det finns självklart gränser för vad man får för 2000 kr.
Jo men det dyker ju upp sånna här frågor ca 5ggr/vecka. Om man använder SÖK funktionen så kanske man kan hitta lite svar innan man postar. Samma sak varje gång, ingen mer info om kringutrustning,bil,spela högt,ha den som SQ bas,framsystem m.m...
Jag kör med en enkel rockford punch p212s4 12" i sluten 32L låda, kostar 1 598 kr på www.brl.se ( utan låda ) och kan inget annat än rekommendera denna bas!
Jag kör med en enkel rockford punch p212s4 12" i sluten 32L låda, kostar 1 598 kr på www.brl.se ( utan låda ) och kan inget annat än rekommendera denna bas!
/mvh Tobbe
Jo tittade på denna faktiskt, Vad har du för steg till denna bas ?
Jo men det dyker ju upp sånna här frågor ca 5ggr/vecka. Om man använder SÖK funktionen så kanske man kan hitta lite svar innan man postar. Samma sak varje gång, ingen mer info om kringutrustning,bil,spela högt,ha den som SQ bas,framsystem m.m...
Jo jag håller med dig, finns alldeles för många latmaskar där ute. Dock måste man ju tänka på att det hela tiden kommer nya märken och modeller och därmed fler referenser att hämta.
Jo tittade på denna faktiskt, Vad har du för steg till denna bas ?
Driver den med DLS ca40 steg, på 2 kaneler bryggat, basen får 1x170w rms @ 4Ω som får basen att röra på sig ganska friskt. Men funderar på köpa ett monoblock till den=)
Isåfall skulle MDS och GAS vara det grymmaste man kunde ha...
mvh Jonas
Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!