19 augusti 2021
Trådstartare
Nästa lilla uppdatering sker invändigt. Original så sitter det en Bose cd-växlare för sex skivor. Det var ett tillval som kostade extra när bilen var ny.
Snart ingen som har cd skivor och inte funkade den heller. Så vi byter ut den mot en dubbeldin Sony.
Efter lite kollande på youtub så hade jag lite koll på vad som behövdes göras. Ur med det gamla och in med det nya. Inköpt på BRL här i Örebro.
Skruvar ihop delarna som skall in i panelen.
På plats gick rätt fort. Sen började det strula. Killarna på BRL sa att det är bara att trä ihop allt så funkar det. Det gjorde det inte. Fick inget ljud.
Mätte överallt. Till slut tröttnade jag. Gick några dagar och så åkte jag in till BRL för att fråga om råd. Killen bakom disken tittade på mig och frågade. :Har du klippt av den blå kabeln och skarvat ihop den med den lösa blå kabeln? Jag har inte klippt några kablar eftersom samma kille sagt att det var bara att klicka ihop. Så jag åkte hem. Klippte den blå kabeln och skarvade ihop den med den lösa blå kabeln. Nu kom det plötsligt ljud. Då funkade inte telefonen med stereon. Massa googlande. Laddade hem diverse saker utan att det funkade. In till BRL igen. Det skall funka sade dom. Det kom uppdateringar i alla telefoner i mars. Rotade runt lite i telefonen och upptäckte att min uppdatering var pausad i januari. Slog på automatisk uppdatering och uppdaterade. Nu funkade det. Nästa problem var att så fort jag kom in i radioskugga så kopplad det ner sig. Enda sättet att få igång navigering mm var att stänga av hela bilen vänta några sekunder. Sedan starta upp bilen igen. Vi försökte med att stänga av telefon och stereo med då vägrade det starta upp igen. Nu var jag en smula trött på skiten. Så jag skruvade hotrod istället. När vi var inne och handlade delar till hotroden fick jag för mig att köpa en ny kabel mellan telefon och stereo. Då började allt att funka!!! Dock behöver jag justera känsligheten på knapparna på ratten som funkar lite till och från. Men det skall var en inställning i stereon. Pekskärmen däremot funkar klockrent.
Senast redigerat av rosten1000 (19 augusti 2021)