3520
Sök

Högtalarkabel plasering?

Överladdad!
530 Inlägg
31 januari 2007
Trådstartare
undrar bara vad som är bäst å vad som ger minst störningar  Ska man dra alla högtalar kabalar på samma sida som lågnivå kabeln eller ska man dra dom på samma sida som strömen? själv tycker ja på lågnivå sidan.. va tycker ni?  Det är högtalar kabel till 8högtalare som skall dras..
Senast redigerat av Pegga_405 (31 januari 2007)

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)

Driifter;)
1 630 Inlägg
31 januari 2007
ska inte dom ligga ihop med strömkabeln?

nån får rätta mig ifall ja fattat de här fel

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

474 Inlägg
1 februari 2007
Du kan dra högtalar kabel på volken sida som helst..Det är lågnivån som ej får dras med strömmen för då blir det störningar.

* Heaven Won´t Have Me And Hell Can´t Handle Me *

6 851 Inlägg
1 februari 2007
Knasig_Racer skrev:
Det är lågnivån som ej får dras med strömmen för då blir det störningar.

Nej, det KAN bli störningar.

Rörkrökare
575 Inlägg
2 februari 2007
den ska ligga samma sida som lågnivån asså så lånt ifrån ström sladden som möjligt

Lever för ljud!
Kolla--->http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=30406&p=1

499 Inlägg
2 februari 2007
Hoppar in med en liten fråga här..

Är det någon fara att dra långa sladdar från slutsteg till framsytem? Ifall man har steget i skuffen?

Amatör
453 Inlägg
2 februari 2007
jag har på samma sida som lågnivån. det fungerar klockrent.

27 Inlägg
2 februari 2007
när ja gjorde ljud senast i bilen, var jag slö o drog alla kablar breve varandra.
funkade faktiskt helt ok, inga störningar alls. men jag hade nog tur

kan aldrig bli för mycket bas eller hk

6 851 Inlägg
2 februari 2007
Jag citerar mej själv: "Det KAN ge störningar".

För att lägga till lite.
Har man bra skärmning på sin lågnivå, så kan det mycke väl funka att dra den tillsammans med + kabel.
MEN, det finns större risk att det blir störningar, men som sagt, inte alls säkert.
Har nog dragit + och RCA tillsammans med buntband i 10-tal bilar utan störningar.
Det som jag tror är viktigast är att man har bra jord till slutsteg och HU,batteri m.m. Är den dålig så kommer man till 99% få störningar, vare sig man har kabeln liggandes 1.5m eller ½mm ifrån varandra.

Detta är vad jag har märkt när jag dragit kablar i olika bilar iaf..kan vara slumpen oxå förståss??!! ;P

Sök