Lite bilder från när vi hämtade hem den. Byttes mot min Impala -61. Resan hem gick bra, dock måste frambromsarna justeras då dom drog nått fruktansvärt i början. Annars lättkörd och rolig bil att crusa runt med. Inredningen var inget o hurra över men fick med en ny grön matta i kartong och dessutom nya sätesöverklädsel, bara stoppning och ett innertak som fattas Annars blir de väl som alla andra bilar. Ljudisoleras, fälgar, lite ljud, nytt avgasystem och fixa så att allt funkar
Uppdatering Har fått lite gjort denna helgen. Golvet är ljudisolerat med ett lager silent coat, och sedan 2 lager "mjuk" isolering. Även sofforna har vi skickat upp till M&S bilklädsel i Skara för omstoppning och omklädsel. Han blev väldans förvånad när vi visade klädseln vi hade fått med oss. Original klädsel Var tydligen riktigt dyrt och ovanligt att få tag på. Så han tyckte vi skulle köpa oss en lott på vägen hem
Baksätet var rätt röten så var tvungen att laga upp de innan vi åkte upp. Annars var fjädrarna och de andra i hyfsat bra skick
Sist men inte minst så gjorde farsan en kanon affär i Lördags. Denna gången blev de Dodge Lancer 770 -62 som skall få lite omsorg när min dodge är "färdig"
Uppdatering Dåliga bilder... Men har iaf sprutat på lite tjockflytande underredsmassa. Så nu äre bara o vänta på sofforna och en sänkningssats bak innan man kan åka igen
Den där sänkningen kommer du ångra,,de satt så på grannens chrysler 59 den du sett,,kardan korset tog i golvet o bakaxeln fick stryk av vinkeln...så vill du slippa problem så gör den original igen,synd o paja bilen..
Den där sänkningen kommer du ångra,,de satt så på grannens chrysler 59 den du sett,,kardan korset tog i golvet o bakaxeln fick stryk av vinkeln...så vill du slippa problem så gör den original igen,synd o paja bilen..
Finns vinklade sänkblock så man får lite bättre pinjongvinkel. Har såna hemma.
Ångrade redan första provturen kan jag säga kardan låg imot golvet så fick plocka bort blocken sen. Men ska på med dom igen och bygga luft bak Men ska prioritera lite annat först för tillfället
Rackarns trevlig bil må jag säga! Luftfjädring låter som ett bra drag, så kan du ha den på backen vid stillastående men ändå ha lite körbarhet på vägen Såg ut som ett kanonbyte för din del.
Rackarns trevlig bil må jag säga! Luftfjädring låter som ett bra drag, så kan du ha den på backen vid stillastående men ändå ha lite körbarhet på vägen Såg ut som ett kanonbyte för din del.
Nyfiken på Lancern också!
Aaah det ksk inte var ett så tokigt byte då trots allt Farsan har börjat småpilla lite med den men misstänker att de blir jag som får göra skitjobbet med rostlagningen och få igång motorn