3338
Sök

Stoppad Av Polisen Bara För Att Man Har En Bil Som Sticker Ut!

airbrush rookie
136 Inlägg
1 februari 2007
hur många har kommit undan pga att dem blivit anropade på nåt "större och viktigare" ? smile kan ju säga att jag hade inte fått mitt körkort förrns medelåldern eller nåt annars smile

förut va jag schitzofren, men nu mår vi bra!
airbrush rookie.. (målat t.ex min avatar)

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
1 februari 2007
Syncr0 skrev:
höll på att ryka på en kontroll idag.. precis fått dit min vinge och min solfilm.. dom försökte bötfälla mig på följande grunder:

Enligt lag får man inte ändra på bilens orginal utförande.. (skulle tro att detta mest var skit snack för att få en anledning)

Dom tyckte att solfilmen var för mörk.. (svarade: "Hoppa in i bilen och titta bak så ska du se att man ser hur bra som helst, samt att jag bara hadde på rutorna fram till b-stolpen, och det är det ingen lag på..")

Ang vingen så kan man skada fotgängare med den tyckte dom.. ifall man skulle köra på någon så kan denna person fastna i vingen (Enligt mig var detta också skitsnack.. då min vinge är väldigt låg, mitt argument var att jag körde med aluvinge innan, har alldrig fått så mkt som ett kalgomål på bilen då..)

Sen så ville dom bötfälla mig för dekoren i framrutan.. enligt dom så kan den texten väcka anstöt hoss folk. (Hur fan kan en webbadress väcka anstöt.. speciellt då den länkar till en bil sida? adressen det gäller är www.team-overdrive.tk)

Men jag hadde väll bra munläder.. då dom tröttnade efter ett tag och bara sa åt mig att sticka.. sa bara tack och hoppade in i bilen och körde hem.. men tyckte dom betedde sig konstigt :S

MVH// Daniel A.K.A Bommen

haha de där med vinge å fotgängare blir jag aldrig klok på. fastnar dom på vingen så har dom fotgängat på helt fel ställe.

Stör mig på de argumentet. fan kolla supras orginal vinge, KAN INTE FOTGÄNGARE FASTNA I DEN??!

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

Bi-Fuel
153 Inlägg
1 februari 2007
En gång när jag skulle köra hem en polare i Strängnäs (där ja bodde innan Malmö) så körde jag tjejens Toyota "Superräcer" Corolla DX -87 o körde helt lagligt. Så skulle jag köra höger i rondellen upp mot de område där han bor o ja såg inga bilar alls då, men efter att ja åkt en bit efter rondellen så ser ja polisen komma i säkert 80km/h efter oss så när vi kommer till nästa rondell kanske 400m bort så ligger dom bakom oss. Efter 3-400m när ja skulle släppa av honom så stoppar dom mig och frågar efter körkort o frågade lite snällt va vi hade gjort och jag fick blåsa. När dom kollat mitt körkort så fråga dom va ja gjorde uppe i Strängnäs när ja bor i Malmö. Inte för att dom har nåt med de o göra men dom lät väldigt förvånade. Vet dom inte att man kan åka så långt hemifrån eller?  smile

Det är första och enda gången jag blivit stoppad. Ganska lustigt då jag bor i Malmö o de finns ett antal poliser här men dom har väl annat o göra än o stoppa "oskyldiga" fartdårar. smile

När jag har körkort ska ja köra på alla andra bilar framför mig för det är bara deras bil som skadas. -Emil 6år

452 Inlägg
1 februari 2007
Har inte direkt råkat ut för något som direkt irriterat mig men de en del alko-test kontroller har jag väl fått gå igenom.

MEN!

Jag kommer ihåg en gång när jag var i s-vall och bodde på Grand Hotel .. skulle köra in på en enkelriktad gata då plötsligt kommer en konstapel med tut tut bilen i fel riktning och blåser förbi mig och polaren .. inga sirener eller blå lampor på ..
Okej att polisen har företräde vid utryckning men köra på i motsatt riktning på en enkelriktad gata utan att ens blinka när de blåser förbi oss .. då kan man bli lite irriterad.

DFFL
9 020 Inlägg
1 februari 2007
En gång, körde om en civilbil på en 50-väg.
Fick blåsa, sen var det lugnt.
En varning bara big_smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

557 Inlägg
1 februari 2007
Ja man är väl uppe i 4st ombesiktningar och några andra varningar..... Man blir ju lite trött på sånt här skit..... Sist var det innan jag ställde in bilen för vintern i höstast då fick jag 5st 2:or på plats....smile

9 108 Inlägg
1 februari 2007
Har blivit stoppad väldigt ofta i tid och otid... smile Har aldrig fått böter för något dock. Är van att prata med poliser numera smile Har till och med kommit undan efter att dom granskat mina små olagliga skyltar för att det faktiskt var reflekterande bakgrund!

En rolig konversation, en polis följde efter mig ett jääääkla tag på landsväg innan han stannade mig.
polis: det står grön i regbeviset på din bil men den är ju svart
jag: nja kolla i solljuset så ser du att den är grön
polis: ja se på fan, jaja jävligt snygg var den i alla fall. Är det din bil?
jag: näe mammas smile
polis: hehe ok, ja morsan gillar att styla bilar antar jag?
jag: jo hon gillar sånt, hejdå big_smile

Till saken hör väl att jag körde på blanka bakdäck, ingen skylt fram, liten skylt bak, inget skattemärke..

835 Inlägg
1 februari 2007
Personligen skulle jag uppskatta att de stoppar bilar som "sticker ut" om jag hade en sånn bil. Kanske är lite obekvämt att bli stoppad ofta....Men tänk sen OM din bil blir stulen...Större chans att de tar skurkarna! Visst låter vissa sake här sjuka men...

873 Inlägg
1 februari 2007
MilleN skrev:

Är det Omegan du menar då?
Jag tycker den ser svart ut på alla bilder...

Vad är det för färg? smile

Don't get mad, get even.

1 002 Inlägg
1 februari 2007
bland det värsta som finns är när aspiranterna är ute på fält och ska ha nykterhets kontroller. de är fan över allt!
stoppade 4 ggr samma kväll.

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"

873 Inlägg
1 februari 2007
Nykterhetskontroller är väl inte så illa.

De brukar mest stoppa mig, prata lite och berömma min bil smile
Samtidigt blir jag glad att Polisens insats i detta fall kan leda till något vettigt, att plocka rattfyllerister.

Värre är det när de skjuter med laser i nedförsbacke och ska gnälla om 5km/h för fort eller något.
Blä.

Don't get mad, get even.

9 108 Inlägg
1 februari 2007
Sandman skrev:
MilleN skrev:

Den är mörk mörk grön. Mgrön står det i regbeviset.

Men den glittrar knallgrönt i solljuset wink Det fastnar inte på bild så bra bara.. Gillar färgen skarpt iaf. Kul när alla tror den är svart men sen hajar dom till lite när solen lyser på.
Senast redigerat av MilleN (1 februari 2007)

873 Inlägg
1 februari 2007
MilleN skrev:
Sandman skrev:
MilleN skrev:

Den är mörk mörk grön. Mgrön står det i regbeviset.

Men den glittrar knallgrönt i solljuset wink Det fastnar inte på bild så bra bara.. Gillar färgen skarpt iaf. Kul när alla tror den är svart men sen hajar dom till lite när solen lyser på.

Fasen vad fränt smile
Jag gillar färger som ser svarta ut om natten, men träder fram i något snyggare på dagen.

Don't get mad, get even.

684 Inlägg
1 februari 2007
Trådstartare
aa det där med vingen,, jag blir stoppad jämt,,, sen när amn kommer på ombesiktnigen,, låter dom mig bara passera,, dom tycker det e så löjligt,på besiktnigen,,,

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
1 februari 2007
inte blivit stoppad 1 enda gång med datsunen, trots Kolfibervingen bak och 30mm spacers på varje fälg och rödblinkande blinkersbak pga Skyline R33 baklyktor som jag byggde om för att passa på bilen... smile
Senast redigerat av sir_daniel (1 februari 2007)

237 Inlägg
1 februari 2007
RIGO-ROD skrev:
aa det där med vingen,, jag blir stoppad jämt,,, sen när amn kommer på ombesiktnigen,, låter dom mig bara passera,, dom tycker det e så löjligt,på besiktnigen,,,

Detta är kanske OT men eftersom många undrar hur det är med vinge på bilen. En Vinge får inte vara så hör att man inte kan få igenom en knuten hand mellan undersida av vingen och bakluckan. Är det så att den är högre så ska där finnas brytpunkter eller vara tillverkad i ett material som splittras om en fotgängare flyger över bilen eller fastnar i vingen. Detta är information jag fått av en ingenjör från SBP och min farsa som jobbat där i 10år, samma historia från båda. Kan tyvärr inte hitta vad lagen egentligen säger, men säger dom att det är så, så måste det vara så. Eller?

[img]http://www.danasoft.com/sig/Danijel51558.jpg[/img]

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
1 februari 2007
makeupdude skrev:
Detta är kanske OT men eftersom många undrar hur det är med vinge på bilen. En Vinge får inte vara så hör att man inte kan få igenom en knuten hand mellan undersida av vingen och bakluckan. Är det så att den är högre så ska där finnas brytpunkter eller vara tillverkad i ett material som splittras om en fotgängare flyger över bilen eller fastnar i vingen. Detta är information jag fått av en ingenjör från SBP och min farsa som jobbat där i 10år, samma historia från båda. Kan tyvärr inte hitta vad lagen egentligen säger, men säger dom att det är så, så måste det vara så. Eller?

Stämmer med vad jag tänkte också.

Evo och Impreza har ju t.ex vingar som splittras så fort någon fastnar i dom, det är enda anledningen till att dom fortfarande är lagliga.

Iaf vad jag hört smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

692 Inlägg
1 februari 2007
Epitaph skrev:
Personligen skulle jag uppskatta att de stoppar bilar som "sticker ut" om jag hade en sånn bil. Kanske är lite obekvämt att bli stoppad ofta....Men tänk sen OM din bil blir stulen...Större chans att de tar skurkarna! Visst låter vissa sake här sjuka men...

Jag håller helt och hållet med dig smile Men kan förstå för dom andra att det är jobbigt, en gång på en dag men inte 5-6 gånger.

12 086 Inlägg
1 februari 2007
Ja mig stannar de minst en gång per helg, grejen är ju att de känner ju igen bilen. Varför stanna mig varje helg o be om körkort?

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
1 februari 2007
haha polisen sa åt miig att chipstrimma bilen så den skulle gå fortare så jag skulle få lättare böter så de kunde ta körkortet av mig smile

Sök