Mötte en polisbil vid en korsning, och de tvärvände och efter med blåljus, tänkte att nu blir det böter, hade USA-blinkers, solfilm på sidorutorna fram, nummerplåten liggande på instrumentbrädan. Vevade ner rutan och polisen sa "hej, är det inte dags att du skruvar fast nummerplåten har sett dig åka runt så här i en vecka nu?" svarade bara ja jag ska dra fast den har bara inte blivit av sen jag bytte spoiler. Han frågade om det var min bil osv, sen bad han mig göra alkotest medans hans kollega cirkulerade runt bilen och sneglade på däcken mm. Han frågade sin kollega, "hittar du nåt?" nej svarade hon. Sedan berömde han mig för att ha en fin bil sedan önskade han mig en trevlig dag och drog vidare. Jag har aldrig varit så övertygad om att jag skulle få böter men klarade mig.
Jag hade kunnat få böter för, USA-blinkers, nummerplåten, solfilm på sidorutorna men ingenting, medans andra i stan får böter på USA-blinkers direkt. Jag hör väl inte heller till dom som är ute och härjar, är den som glider runt och kikar bara så jag antar att polisen ger igen på de vilt festande ungdomarna på nåt vis.
Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.