Blinkers hade mattats av med åren samt att skyltbelysningen lyste sporadiskt vid körning.
Fixat med kontaktspray och lite slipande på stiften för bättre kontakt.
Reservdelar från öststaterna går på 0 och ingenting, så jag köpte in lätt begagnade blinker och bytte:
Efter test av allting så vågade jag boka en registreringsbesiktning:
Vilken gick igenom utan problem. Han kallade mig "Modig" när han bedömde mitt batterifäste.
Pga datorproblem så fick jag dock inte något registreringsnummer direkt och kunde därför inte göra en vanlig besiktning samtidigt utan behövde vänta på att skyltarna skulle komma i posten - vilket tog några dagar.
På den vanliga besiktningen fick jag en etta på skev ljusbild höger fram vilket antagligen beror på en sliten reflektor.
Efter besiktning körde vi en längre premiärtur med hela familjen, här uppstod nästa problem - oväsen som var svårt att lokalisera i början.
Det uppstod bara vid högre hastigheter och jag upptäckte sedan att hastighetsnålen hoppade fram och tillbaka när ljudet låg på.
Det var kanske det krångligaste av allt, för att demontera instrumentet behövde jag ta bort hela instrumentpanelen vilken var fastskruvad med onödigt många skruv:
Efter att ha skruvat isär alla delar av instrumentet så smörjde jag alla kugg och skruvade ihop allting igen.
Körde sedan en test med det hängandes ur panelen och ljudet var bort
För att få en förmånlig veteranförsäkring krävdes ett medlemskap i en motorklubb och lite småfix så som batterifrånskiljare på minuspolen och en brandsläckare som jag ursprungligen monterade i bagagen, men som behöve flyttas till under passagerarsätet vid senare tillfälle:
OBS! Se den snygga första-band-lådan som kom med bilen, som innehåller glasampuller med osäkert innehåll - Nastrovje!